S-pankista opiontolainaa myös maksuhäiriöisille.

Valitse tämä, jos kysymyksesi ei sovi mihinkään muuhun keskustelualueeseen. Voit kysyä esimerkiksi korkoavustuksesta ja opintolainan takaisinmaksusta. Miten toimia, jos sairastut, saat lapsen tai jos intti/sivari kutsuu.

Valvoja: Kela | opintotuki

kysynvaan12

Re: S-pankista opiontolainaa myös maksuhäiriöisille.

Lukematon viesti Kirjoittaja kysynvaan12 » 10 Heinä 2019, 17:06

Kyllä pitää paikkansa. Haettu ja saatu S-pankista (maksuhäiriömerkintä on)

kolinkolin

Lukematon viesti Kirjoittaja kolinkolin » 11 Heinä 2019, 13:10

Pitää paikkansa. edelleen.

MarmarMarmar

Lukematon viesti Kirjoittaja MarmarMarmar » 25 Heinä 2019, 17:24

Hei,

Itse olen saanut nyt kaksi hylkäyspäätöstä. Säästöpankki oikein soitti, että eivät myönnä. Lisäksi myös pop-pankki lähetti saman viestinä.

Kokeilen vielä s-pankkia, jonka jälkeen heitän heipat opiskelulle ja palaan töihin :(. Ilman lainaa on ******** mahdoton opiskella Helsingissä. Nimimerkillä, asun yksityisellä, kaupungin asunnoissa jonossa jo 2 vuotta, sekä opiskeluni on ******** kallista.

”Jee”.

Katsotaan miten käy.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 25 Heinä 2019, 17:49

Onko se kelan vika jos pankki ei myönnä lainaa?Voisko joku kertoa.

Kela | opintotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 26 Heinä 2019, 10:18

Hei!

Pankit tosiaan itse päättävät myönnetäänkö opintolainaa vaikka lainan takaus olisikin myönnetty.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

Marmarmar

Lukematon viesti Kirjoittaja Marmarmar » 29 Heinä 2019, 13:05

Kirjoittelin tänne viime viikolla.

Minulle myönnettiin kelasta lainantakaus.
Tämän jälkeen sain hylkäävät päätökset, sekä pop-pankista, säästöpankista, että op-pankista.

Tänään sain s-pankilta päätöksen: myönteinen. Voin nostaa opintolainan 1.8.

Ei ole siis mitään huuhaa puhetta tämä, että s-pankki myöntäisi. Onneksi uskalsin yrittää vielä neljännen kerran.

Muille tiedoksi. Minulla on itselläni merkintöjä reilusta vuodesta 2017 alkaen. Olen maksanut omiani pois jo 5 tonnin edestä. Vielä on kuitenkin maksettavaa myös.

Opintolaina on mulle tosi iso helpotus. Pääsen opiskelemaan ammattia, joka työllistää varmasti ja palkka on todella hyvä. Näin saan myös velkojani nopeammin lyhennettyä. Ilman lainaa, en olisi voinut aloittaa opintojani, sillä opintoni kustantavat minulle monia tonneja.

Kiitos menee siis kelan antamalle takaukselle, sekä s-pankille, jolle myös siirrän kaiken toimintani pankkeihin koskien jatkossa.

Kela | opintotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 29 Heinä 2019, 13:10

Hei

Varmimman vastauksen saa, kun kysyy itse pankista siinä vaiheessa, kun on opintolainan tarvetta. Ja opiskelija voi vähän yrittää kilpailuttaakin pankkeja ennen, kuin päättää, mistä pankista lainan nostaa.

Ystävällisin terveisin
Tuula | Kela opintotuki

MaxBoom

Lukematon viesti Kirjoittaja MaxBoom » 17 Elo 2019, 18:56

On haettu S-Opintolainaa (tulleen takauksen 16.08.2019) seurauksena ja hakemus jätetty lauantaina 17.08.2019. Toivotaan että opintolainaa saisi jotta saa mahdollisuuden ponnistaa takaisin velkavankeuden jälkeen ylöspäin.

KELA ymmärrän oikein hyvin että virakilijat eivät halua julkisesti kehoittamaan käyttämään jotain pankkia lainan hakemiseksi mutta olisiko relefanttia ilmoittaa päätöksessä keskitetysti että S-Pankki ja KELA tekevät saumatonta yhteistyötä ja lainat myönnetään myönteisesti valtiontakausta vastaan.

Vrt perustoimeeentulotuki tarvitset silmälasit Kela on siis kilpailuttanut toimijoiks mm. INSTRU JA NISSENIN EIKÄ MUIHIN VOI EDES EMMÄ MAKSUSITOUMUKSELLA.

Kela | opintotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 20 Elo 2019, 08:38

Hei MaxBoom!

Kiitoksia jättämästäsi kehitysehdotuksesta. Välitin palautteesi eteenpäin.

Ystävällisin terveisin
Aki | Kela opintotuki

morot

Lukematon viesti Kirjoittaja morot » 21 Elo 2019, 08:18

MaxBoom kirjoitti:
17 Elo 2019, 18:56
On haettu S-Opintolainaa (tulleen takauksen 16.08.2019) seurauksena ja hakemus jätetty lauantaina 17.08.2019. Toivotaan että opintolainaa saisi jotta saa mahdollisuuden ponnistaa takaisin velkavankeuden jälkeen ylöspäin.

KELA ymmärrän oikein hyvin että virakilijat eivät halua julkisesti kehoittamaan käyttämään jotain pankkia lainan hakemiseksi mutta olisiko relefanttia ilmoittaa päätöksessä keskitetysti että S-Pankki ja KELA tekevät saumatonta yhteistyötä ja lainat myönnetään myönteisesti valtiontakausta vastaan.

Vrt perustoimeeentulotuki tarvitset silmälasit Kela on siis kilpailuttanut toimijoiks mm. INSTRU JA NISSENIN EIKÄ MUIHIN VOI EDES EMMÄ MAKSUSITOUMUKSELLA.
Mielenkiinnosta kysäisen eli mites kävi? Tuliko myöntävä päätös?