Opintolainahyvitys

Valitse tämä, jos kysymyksesi ei sovi mihinkään muuhun keskustelualueeseen. Voit kysyä esimerkiksi korkoavustuksesta ja opintolainan takaisinmaksusta. Miten toimia, jos sairastut, saat lapsen tai jos intti/sivari kutsuu.

Valvoja: Kela | opintotuki

Ruusuke

Opintolainahyvitys

Lukematon viesti Kirjoittaja Ruusuke » 17 Touko 2019, 08:16

Hei, olen suorittanut jo alemman korkeakoulututkinnon enkä sen aikana ole nostanut opintolainaa. Kuitenkin nyt suorittaessani ylempää korkeakoulututkintoa, olen nostanut opintolainaa jonkin verran (yli 2500e). Onko minun mahdollista saada opintolainahyvitystä vaikken olekaan nostanut lainaa suorittaessani alempaa korkeakoulututkintoa?

Kela | opintotuki

Re: Opintolainahyvitys

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 17 Touko 2019, 15:51

Hei Ruusuke!

Sinun on mahdollista saada opintolainahyvitystä, jos olet aloittanut ensimmäiset korkeakouluopinnot 1.8.2014 tai sen jälkeen ja valmistut määräajassa. Oman tutkintosi laajuutta vastaavan määräajan löydät osoitteesta www.kela.fi/opintolainahyvitys.

Saat päätöksen hyvityksestä automaattisesti maisteriksi valmistumisen jälkeen, jos et ole sitä jo erikseen hakenut kun valmistuit kandiksi. Kerroit ettet ole nostanut lainaa kandivaiheessa, joten tuskin olet näin tehnyt. Sillä ei ole vaikutusta, ettet ole nostanut lainaa kandivaiheessa, kunhan olet nostanut lainaa yli 2500 € maisterivaiheessa.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi