Opintolainan hyvitys

Valitse tämä, jos kysymyksesi ei sovi mihinkään muuhun keskustelualueeseen. Voit kysyä esimerkiksi korkoavustuksesta ja opintolainan takaisinmaksusta. Miten toimia, jos sairastut, saat lapsen tai jos intti/sivari kutsuu.

Valvoja: Kela | opintotuki

Mietinvaanet

Opintolainan hyvitys

Lukematon viesti Kirjoittaja Mietinvaanet » 12 Loka 2019, 13:12

Hei!

Opiskelemani tutkinto on laajudeltaan 210op ja tavoiteaika valmistua on 3,5v. Laskurinne mukaan kuitenkin 210op suoritus lasketaan neljän vuoden tavoiteaikataulun mukaan. Olen aloittanut opintoni syksyllä 2016 ja minun olisi määrä valmistua 31.12.2019. Opinnäytetyöni on kuitenkin siinä vaiheessa, että valmistumispäivä voi siirtyä tammikuulle 2020. Olenko silloin oikeutettu opintolainan hyvitykseen, vai pitääkö minun valmistua koulun tavoiteajan mukaisesti syksyllä 2019?

Kela | opintotuki

Re: Opintolainan hyvitys

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 14 Loka 2019, 12:55

Hei, otit siis ensimmäisen korkeakouluopiskelupaikkasi vastaan syksyllä 2016, eli opintojesi lasketaan alkavan 1.8.2016. Suoritat 210 OP:n tutkinnon. Jos suoritat tutkinnon tammikuussa, eli kevätlukukaudella 2020, voit vielä saada opintolainahyvityksen. Ammattikorkeakoulututkinnossa tutkinnon tavoiteaikaan lisätään juuri tämä 0,5 lukuvuotta, jolloin tutkinnon suorittaa vielä määräajassa ja opintolainahyvityksen voi saada.

Ystävällisin terveisin
Eeva-Maria | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi