Välivuoden pitäminen ja tuet
Valvoja: Kela | opintotuki
Välivuoden pitäminen ja tuet
Hei! Olen opiskellut nyt kaksi vuotta Lapin Yliopistossa, mutta olen tällä hetkellä jonkinlaisen elämänsuuntakriisin keskellä. En tunne halua jatkaa näitä opintoja enää ja tahtoisin pitää (vähintäänkin) välivuoden. Jos ilmoittaudun poissaolevaksi seuraavalle lukukaudelle tai lopetan opinnot täysin, miten minun tukien puolesta käy? En ole vielä löytänyt myöskään asuntoa tai tiedä missä asua, niin voinko asua opiskelija-asunnossani hetken pidempään jos ilmoittaudun poissaolevaksi?
Re: Välivuoden pitäminen ja tuet
Ei kela päätä asumista.Kysy siltä taholta jolta olet asunnon saanut.
- Kela | opintotuki
Re: Välivuoden pitäminen ja tuet
Hei Halla_N!
Opiskelija-asunnossa asumisesta sinun tulee tiedustella asunnon tarjoajalta. En osaa sanoa, onko asuntosi edellytyksenä opiskelu.
Kun ilmoittaudut poissaolevaksi tai keskeytät opinnot kokonaan, opintotuki tulee lakkauttaa. Voit ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ja hakea työttömyysetuutta. Sinun kannattaa lukea lisä työttömyysetuuden edellytyksistä sivulta www.kela.fi/tyottomat. Asumiskustannuksiin voit edelleen hakea yleistä asumistukea.
Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela opintotuki
Opiskelija-asunnossa asumisesta sinun tulee tiedustella asunnon tarjoajalta. En osaa sanoa, onko asuntosi edellytyksenä opiskelu.
Kun ilmoittaudut poissaolevaksi tai keskeytät opinnot kokonaan, opintotuki tulee lakkauttaa. Voit ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ja hakea työttömyysetuutta. Sinun kannattaa lukea lisä työttömyysetuuden edellytyksistä sivulta www.kela.fi/tyottomat. Asumiskustannuksiin voit edelleen hakea yleistä asumistukea.
Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi