Erotilanteessa kotihoidotuella

Miten asumistukea haetaan? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Kysy ja keskustele lapsiperheen asumistuesta.

Valvoja: Kela-Kerttu

Vieras

Erotilanteessa kotihoidotuella

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 06 Touko 2019, 08:18

Hei! Olen eroamassa lasten isän kanssa ja olen ilmoittanut työpaikalleni olevani hoitovapaalla elokuun loppuun. Onko minun mahdollista saada perustoimeentulotukea muutamalta kuukaudelta ennen töiden alkua muuttaessani lasten kanssa vuokralle? Tällä hetkellä tuloni ovat kotihoidontuki ja lapsilisät. Töiden alettua voin pienituloisena hakea asumistukea?

Kela-Kerttu

Re: Erotilanteessa kotihoidotuella

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 06 Touko 2019, 15:32

Hei!

Tsemppiä muutosten keskelle.

Sinun kannattaa hakea kotihoidon tuen hoitolisää, jos et ole sitä vielä hakenut. Hoitolisään vaikuttavat perheen koko ja bruttotulot. Lisäksi voit hakea lapsilisään yksinhuoltajakorotusta. Korotuksen saa, vaikka vanhemmilla olisi yhteishuoltajuus.

Yleisen asumistuen määrään vaikuttavat asunnon sijaintikunta, ruokakunnan koko sekä bruttokuukausitulot. Voit tehdä arviolaskelman sivuiltamme löytyvällä laskurilla. Pääset laskuriin täältä: www.kela.fi/laskurit#asumisen-tuet.

Lisätietoa sivuiltamme: www.kela.fi/ero-perheessa.

Siirsin toimeentulotuen osalta kysymyksen toimeentulotuen palstalle. Pääset sinne tästä linkistä: viewtopic.php?f=93&t=65043&p=199508#p199508.

Ystävällisin terveisin
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi