Soviteltu peruspäiväraha päätöksessä virhe

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Pepita1

Soviteltu peruspäiväraha päätöksessä virhe

Lukematon viesti Kirjoittaja Pepita1 » 12 Kesä 2019, 15:18

Hei,

olen osa-aikatyössä ja haen kuukausittain soviteltua peruspäivärahaa. Sain toukokuun ajalta päätöksen viime viikolla, laskelmassa oli virhe ja minulle on maksettu liian vähän peruspäivärahaa. Olen laittanut viestin asiointipalvelun kautta mutta en ole saanut vastausta. Täytyykö minun hakea muutosta tähän päätökseen vai kannattaako minun odotella vastausta viestiin?

Osku55

Re: Soviteltu peruspäiväraha päätöksessä virhe

Lukematon viesti Kirjoittaja Osku55 » 12 Kesä 2019, 19:21

Ihmettelin samaa asiaa. Ei ole välttämättä virhe koska 1.4 jälkeen maksatus muuttui. Veikkaan, että sulle on maksettu soviteltu käyttäen edellistä maksujakson palkkatuloa.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 12 Kesä 2019, 20:10

Palkat huomioidaan nyt vähän eri tavalla. Esimerkiksi jos jätät ilmoituksen ajalta 1.5. - 31.5. huomioidaan siinä se palkka, joka on maksettu noiden päivien aikana. Eli jos saat vaikka huhtikuun palkan 15.5. niin toukokuun työttömyyspäivärahat sovitellaan sen kanssa yhteen.

Pepita1

Lukematon viesti Kirjoittaja Pepita1 » 12 Kesä 2019, 21:51

Vieras kirjoitti:Palkat huomioidaan nyt vähän eri tavalla. Esimerkiksi jos jätät ilmoituksen ajalta 1.5. - 31.5. huomioidaan siinä se palkka, joka on maksettu noiden päivien aikana. Eli jos saat vaikka huhtikuun palkan 15.5. niin toukokuun työttömyyspäivärahat sovitellaan sen kanssa yhteen.
Okei, kiitos tiedosta. Tätä en vielä tiennytkään!

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 13 Kesä 2019, 14:31

Hei!

Sovitellun työttömyysetuuden maksaminen tosiaan muuttui 1.4.2019 alkaen. Nykyisin palkka sovitellaan palkanmaksupäivän mukaan. Eli jos esimerkiksi osa-aikatyötä on tehty huhtikuussa ja sen palkka maksetaan toukokuussa, palkka sovitellaan toukokuun työttömyysetuuden kanssa.

Aiheesta on kerrottu lisää Ajankohtaista henkilöasiakkaille osiossa.

Ystävällisin terveisin
Taru | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi