Työttömyysetuus ja avoin amk

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

hankala_tilanne

Työttömyysetuus ja avoin amk

Lukematon viesti Kirjoittaja hankala_tilanne » 26 Marras 2020, 21:18

Hei, minulla on mahdollisesti hankala tilanne edessä talven aikana. Olen tällä hetkellä töissä ja opiskelen avoimessa AMK:ssa. Olen ollut työttömänä joitain vuosia sitten, ruennut opiskelemaan omaehtoisesti työttömyysetuudella tuettuna (24kk täynnä), tehnyt sen jälkeen töitä ja jatkanut opintoja. Opinto-oikeuteni tuli kuitenkin täyteen ennen kuin kerkesin valmistua, hain uudelleen kouluun, mutta en tullut valituksi. Opinnoit joita nyt suoritan työn ohessa avoimessa AMK:ssa ovat toiselta teknilliseltä alalta, mitä aiemmin opiskelin omaehtoisella työttömyyysetuudella. Työtilanne alallani on tällä hetkellä huonohko, ja pelkään lomautusta/irtisanomista.
Olenko oikeutettu työttömyysturvaan jos jatkan avoimen amk:n opintoja jos minut irtisanotaan? Tiedän, etten voi opiskella enää omaehtoisella työttömyysetuudella, kun aika on täyttynyt. Onko mahdollista tilanteessani, että putoan ns. tyhjän päälle?

Kiitos paljon avuista jo etukäteen!

Vieras

Re: Työttömyysetuus ja avoin amk

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 26 Marras 2020, 21:23

Työttömyyseturvasta päättää edelleen Te-toimisto,ei kela.Joten ole yhteydessä te-toimistoon joka tekee lausunnon kelaan oikeudesta työttömyysetuuteen.

Kela | työttömyysturva

Re: Työttömyysetuus ja avoin amk

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 27 Marras 2020, 09:41

Hei hankala_tilanne!

TE-palvelu tosiaan selvittää, olisiko sinulla oikeus työttömyysetuuteen. He antavat asiasta lausunnon ja sen perusteella Kela tai työttömyyskassa antaa päätöksen työttömyysetuudesta. Sinun kannatata siis olla yhteydessä TE-palveluun.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi