Työmarkkinatukea nollatuntilaiselle?

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

santeriksi99

Työmarkkinatukea nollatuntilaiselle?

Lukematon viesti Kirjoittaja santeriksi99 » 18 Huhti 2021, 22:28

Tilanne:
Olen alle 25-vuotias. Minulla oli opiskelupaikka amk:ssa, mutta opinnot keskeytyivät syksyllä 2020 enkä halua jatkaa kyseisiä opintoja. Hain töitä, ja sain loppuvuodesta osa-aikatyön joka on toistaiseksi voimassaoleva mutta 0-tunneilla. Käytännössä töitä on ollut 10-15 tuntia viikossa.
Hain nyt myös opiskelemaan (ensi syksynä alkava koulutus), mutta en vielä tiedä pääsinkö. Onko näillä spekseillä mahdollista saada soviteltua työmarkkintukea ainakin siihen asti kun opiskelu toivottavasti alkaa? Mitä minun pitää tehdä? Mennä TE-toimistoon, vaikka minulla onkin töitä...?

santeriksi99

Re: Työmarkkinatukea nollatuntilaiselle?

Lukematon viesti Kirjoittaja santeriksi99 » 18 Huhti 2021, 22:29

Vielä tarkennus, että en siis ole lukion jälkeen suorittanut mitään koulutusta loppuun.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 18 Huhti 2021, 22:47

Soviteltu työmarkkinatuki vaatii sen, että ilmoittaudut työkkäriin. Työkkäri antaa lausunnon, onko se mahdollista.

santeriksi99

Lukematon viesti Kirjoittaja santeriksi99 » 19 Huhti 2021, 08:15

Siis ilmoitan vaan että "olen olemassa"? Ei kai minun työnhakijaksi tarvitse ilmoittautua jos kerran olen töissä?

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 19 Huhti 2021, 08:54

Hei santeriksi99!

Kyllä, sinun kannattaa ilmoittautua Te-palveluihin, sillä työttömyysetuutta ei voida maksaa, jos et ole ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. (kokoaikatyön hakeminen)

www.kela.fi/tyottomyysturva-nain-haet
www.kela.fi/soviteltu-tyottomyysetuus

Kela tutkii sitten työttömyysturvahakemuksesi perusteella, onko sinulla oikeutta saada työttömyysturvaa vai tuleeko kohdallesi odotusaikaa. Siitä lisää: www.kela.fi/tyottomyysturvan-ehtoja-all ... hakijoille.

Terveisin
Riikka | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 19 Huhti 2021, 20:50

Olen 62v peruspäivärahalla päätöksissä lukee "joka on ennen päivärahan määräajan täyttymistä täyttänyt 61v ja ollut työssä 5v viimeisen 20v aikana voidaan peruspäivärahaa maksaa65v asti lukeeko se kaikilla vai mistä tiedan onko minun 5v täynnä

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 20 Huhti 2021, 08:55

Hei!

Tämä perustelu on päätöksessä yleensä heillä, jotka saavat peruspäivärahan lisäpäiviä eli ovat niin sanotussa eläkeputkessa. Jos haluat, että katsomme päätöstäsi tarkemmin, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

www.kela.fi/soita-kelaan

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi