Lausunto

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Lausunto1334

Lausunto

Lukematon viesti Kirjoittaja Lausunto1334 » 12 Kesä 2021, 15:06

Työmarkkinatuki hakemukseni käsittely odottaa te toimiston lausuntoa. Te toimisto on tehnyt lausunnon mutta sitä ei näy kelassa, pitääkö minun toimittaa lausunto itse?

Vieras

Re: Lausunto

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 12 Kesä 2021, 21:35

Ilmoita työkkäriin, että lausunto ei näy Kelassa. Minulle kävi kerran sama juttu, oli unohtunut kuulemma. Asia hoitui kuitenkin yhdellä puhelin soitolla.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 13 Kesä 2021, 10:25

Lausunto1334 kirjoitti:
12 Kesä 2021, 15:06
Työmarkkinatuki hakemukseni käsittely odottaa te toimiston lausuntoa. Te toimisto on tehnyt lausunnon mutta sitä ei näy kelassa, pitääkö minun toimittaa lausunto itse?
Näkyykö lausunto omissa TE-toimiston tiedoissasi ? Jos näkyy, onko vartaanottajaksi kenties merkattu joku työttömyyskassa ?
Jos lausuntoa ei näy omissa tiedoissasikaan, sitten yhteydenotto TE-toimistoon ja myös silloin, jos lausunto onkin mennyt väärälle maksajalle.

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 14 Kesä 2021, 15:26

Hei Lausunto1334!

TE-palveluiden lausuntoa ei tarvitse toimittaa itse. Se tulee sähköisesti Kelaan. Lausunto pitäisi näkyä Kelassa seuraavana päivänä siitä, kun se on TE-palveluissa annettu.

Lausunto pitäisi näkyä OmaKelan sivulla kohdassa omat etuudet > työmarkkinatuki tai peruspäiväraha > työvoimaviranomaisen lausunnot. Jos lausuntoa ei ole siellä ja tiedät, että se on annettu jo useampi päivä sitten, voit varmistaa TE-palveluista onko lausunto lähetetty Kelaan.

Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi