Nollatuntisopimus ja työttömyysturvan hakeminen

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

opiskelija1212

Nollatuntisopimus ja työttömyysturvan hakeminen

Lukematon viesti Kirjoittaja opiskelija1212 » 16 Kesä 2017, 11:45

Hei,

valmistun yliopistosta nyt kesäkuussa. Olen ollut viimeiset 2v töissä, mutta nyt kesän ajaksi minulle on laadittu ns. nollatuntisopimus, koska työnantajallani ei ole tarjota minulle töitä kesän ajaksi. Käytännön kannalta on kuitenkin helpompaa, että olen "kirjoilla" töissä. Kun nyt siis valmistun, minulla on periaatteessa työpaikka, mutta töitä tulen tekemään vasta syyskuussa. Miten tässä tilanteessa tulee siis toimia? Olenko oikeutettu työttömyysturvaan? Ilmoittaudunko työttömäksi työnhakijaksi? Miten todistan, että en ole tehnyt töitä kesän aikana? Meillä ei ole käytössä tuntiraportteja ja palkkaerittelyt tulevat aina jäljessä. Kiitos jo etukäteen vastauksesta.

Kela | työttömyysturva

Re: Nollatuntisopimus ja työttömyysturvan hakeminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 19 Kesä 2017, 15:33

Hei opiskelija1212!

Voit ilmoittautua työnhakijaksi valmistumisesi jälkeen, koska työsopimuksesi ei ole kokoaikainen. Työttömyysturva haetaan ja maksetaan aina takautuvasti toteuneen tilanteen perusteella. Hakemuksessa sinun tulee aina ilmoittaa oletko ollut työtön vai työssä. Jos työtunteja ei ole, ei myöskään tarvita liitteitä.

Ensimäisen hakemuksen yhteydessä tarvitaan liitteeksi työsopimus ja jatkossa palkkalaskelmat sitä mukaan kun niitä saat.

UKK-palstalta löydät ohjeen sovitellun työttömyysturvan hakemiseen.

Terveisin
Juuso | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

juice63

Lukematon viesti Kirjoittaja juice63 » 06 Maalis 2019, 20:24

Hei!

Asiaan liittyen kysymys Eli olen ollut työttömänä työnhakijana jo pidemmän aikaa kun ei ole töitä löytynyt. Nyt kuitenkin olisi mahdollista päästä nollatuntisopimuksella töihin? Miten minun pitää toimia asumistuki ja työttömyyskorvauksia hakiessa?

juice63

Lukematon viesti Kirjoittaja juice63 » 07 Maalis 2019, 18:47

Asiaan liittyen kysymys Eli olen ollut työttömänä työnhakijana jo pidemmän aikaa kun ei ole töitä löytynyt. Nyt kuitenkin olisi mahdollista päästä nollatuntisopimuksella töihin? Miten minun pitää toimia asumistuki ja työttömyyskorvauksia hakiessa?

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 08 Maalis 2019, 15:05

Hei juice63!

Kun saat osa-aikatyön tai keikkatyön, työttömyysetuutesi sovitellaan yhteen tulojesi kanssa eli voit saada soviteltua työttömyysetuutta. Ilmoita työttömyysajan ilmoituksessa tehdyt työpäivät sekä tunnit. Toimita liitteeksi myöskin työsopimus.

Ystävällisin terveisin
Elina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi