Apurahakauteni päättyy, kuinka toimin?

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Tetukokk

Apurahakauteni päättyy, kuinka toimin?

Lukematon viesti Kirjoittaja Tetukokk » 11 Tammi 2019, 11:31

Hei,

Viimeistelen parhaillani väitöskirjaani, joka valmistuu esitarkastusta varten maaliskuun loppuun mennessä. En kuitenkaan valmistu vielä tuolloin, vaan esitarkastus on kuukausien pituinen prosessi. Lisäksi itse väitöstilaisuuden järjestäminen vie myös oman aikansa. Arvion mukaan esitarkastusprosessi ja väitöstilaisuuden järjestäminen vaativat 3-6 kuukautta ylimääräistä aikaan. Tämän aikaikkunan puitteissa olisin valmistumassa kesä-syyskuun välillä (2019). Ongelmana on kuitenkin se, että apurahakauteni päättyy maaliskuun lopuun mennessä.

Edellisen lisäksi opiskelen täysipäiväisesti eräässä maisteriohjelmassa, josta kevään jälkeen on jäljellä vain gradun kirjoittaminen.

Nyt minua askarruttaa, että kuinka minun tulee toimia? Olenko oikeutettu hakemaan työttömyysturvaa, vai onko minun ensin keskeytettävä opintoni? Vai onko kohdallani mahdollista jatkaa opintojani vuoden alussa voimaan tulleen työttömän lyhytkestoisen opiskelujärjestelyn puitteissa? Tarkennuksena vielä, että minulla ei ole jäljellä yhtään opintotukikuukausia.

Kela | työttömyysturva

Re: Apurahakauteni päättyy, kuinka toimin?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 14 Tammi 2019, 14:57

Hei Tetukokk!

Neuvoisin sinua ottamaan yhteyttä TE-palveluun. Siellä voidaan selvittää, olisitko oikeutettu työttömyysturvaan vielä opintojesi loppuajan ja voitaisiinko loput opintosi lukea noihin lyhytkestoisiin opintoihin.

Ystävällisesti
Marika | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi