Työmarkkinatuen takaisinmaksu

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

RipaVaan58

Työmarkkinatuen takaisinmaksu

Lukematon viesti Kirjoittaja RipaVaan58 » 28 Tammi 2019, 10:34

Hei,
minulta loppui ansiopäiväraha 16.8.2018 (tuli 500 pv täyteen) ja aloitin 13.8. työkokeilun ja olen 60 vuotta täyttänyt. Minulle on maksettu työmarkkinatukea 17.8.2018 alkaen. Nyt viime viikolla huomasin että minulta on katkaistu virheellisesti se ansiopäiväraha silloin 16.8. Hain nyt takautuvasti uudelleen ansiopäivärahaa 27.10 alkaen (3 kk taaksepäin). Miten pystyn maksamaan Kelalle takaisin sen työmarkkinatuen, jos työttömyyskassani myöntää minulle sen ansiopäivärahan?
Kuinka ne työkokeilupäivien kulukorvaukset (9€/pv), onko ne joka tapauksessa Kelan maksamia?

Kela | työttömyysturva

Re: Työmarkkinatuen takaisinmaksu

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 29 Tammi 2019, 15:24

Hei RipaVaan58!

Saat päätöksen työmarkkinatuen takaisinperinnästä, jos työttömyyskassa myöntää sinulle ansiopäivärahan. Kela tarkistaa sinulle maksettavan työmarkkinatuen ja antaa päätöksen takaisinperinnästä. Takaisinperintäpäätöksellä kerrotaan, tuleeko sinun itse maksaa takaisin liikaa maksettu työmarkkinatuki vai peritäänkö se mahdollisesti maksuun tulevasta ansiopäivärahasta. Myös liikaa maksetut kulukorvaukset peritään takaisin, koska ne maksetaan ansiopäivärahaa saavalle kassan kautta.

Ystävällisesti
Marika | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi