Perikunnan osuus metsäyhtymästä ja työmarkkinatuki

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

TapioK

Perikunnan osuus metsäyhtymästä ja työmarkkinatuki

Lukematon viesti Kirjoittaja TapioK » 04 Helmi 2019, 11:22

Hei,

olen perikunnan jäsen, ja kyseinen perikunta on osana metsäyhtymää. Metsäyhtymästä perikunta omistaa kaksi kuudesosaa. Metsäyhtymä myy puuta metsän harvennuksen ohessa ja saa tästä tuloja. Perikunnan jäsenenä minulle maksetaan puun myynnistä osuus. Miten minun tulee toimia, jos saan samaan aikaan työmarkkinatukea?

Kela | työttömyysturva

Re: Perikunnan osuus metsäyhtymästä ja työmarkkinatuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 05 Helmi 2019, 11:02

Hei TapioK!

Ilmoita asiasta työttömyysajanilmoituksessa ja kerro milloin olet metsän saanut omistukseesi, metsän sijaintikunta ja pinta-ala. Metsätalouden tulot huomioidaan työmarkkinatuessa tarveharkinnan tulona. Lisätietoa: www.kela.fi/tyomarkkinatuessa-on-tarveharkinta.

Ystävällisin terveisin
Hanna | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

TapioK

Lukematon viesti Kirjoittaja TapioK » 05 Helmi 2019, 13:49

Hei,

olen siis perikunnan jäsen ja tämä perikunta omistaa metsää. Perinnönjakoa ei siis ole vielä tehty, joten en omista metsää henkilökohtaisesti. Tiedän metsäyhtymän omistaman metsän kokonaispinta-alan ja perikunnan osuuden tästä metsästä prosenteissa, mutta varsinaista pinta-alaa en pysty sanomaan sillä se määrittyy vasta perinnönjaossa. Minulla ei myöskään ole muita dokumentteja kuin perunkirjoituspaperit. Ilmoitanko kuitenkin arvioidun pita-alan prosenttien mukaan?

TapioK

Lukematon viesti Kirjoittaja TapioK » 06 Helmi 2019, 10:10

Kela | työttömyysturva kirjoitti:Hei TapioK!

Ilmoita asiasta työttömyysajanilmoituksessa ja kerro milloin olet metsän saanut omistukseesi, metsän sijaintikunta ja pinta-ala. Metsätalouden tulot huomioidaan työmarkkinatuessa tarveharkinnan tulona. Lisätietoa: http://www.kela.fi/tyomarkkinatuessa-on-tarveharkinta.

Ystävällisin terveisin
Hanna | Kela työttömyysturva
Hei,

olen siis perikunnan jäsen ja tämä perikunta omistaa metsää. Perinnönjakoa ei siis ole vielä tehty, joten en omista metsää henkilökohtaisesti. Tiedän metsäyhtymän omistaman metsän kokonaispinta-alan ja perikunnan osuuden tästä metsästä prosenteissa, mutta varsinaista pinta-alaa en pysty sanomaan sillä se määrittyy vasta perinnönjaossa. Minulla ei myöskään ole muita dokumentteja kuin perunkirjoituspaperit. Ilmoitanko kuitenkin arvioidun pita-alan prosenttien mukaan?

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 06 Helmi 2019, 15:33

Hei TapioK!

Kerro tilanteesta työttömyysajanilmoituksella tai voit lähettää asiasta myös erillisen viestin. Voit kertoa metsäyhtymän koko pinta-alan ja kertoa minkä osuuden perikunta omistaa prosenteissa. Tilanne vaatii tarkempaa selvittelyä ja käsittelijä saattaa sinulta pyytää tarkentavia tietoja.

Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi