Työttömyysturva

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Kotelo

Työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kotelo » 06 Helmi 2019, 18:25

Laitoin illalla työttömyysturva hakemuksen ja sen mukana palkka kuitin ja huomasin että palkka kuitissa oli merkitty palkka jaksoksi helmikuu vaikka olisi pitänyt olla tammikuu haittaako että korjasin palkka kuittiin.oikean kuukauden??

Make1

Ansisidonnainen päiväraha ja eläkevakuutusmaksu

Lukematon viesti Kirjoittaja Make1 » 06 Helmi 2019, 19:49

Moi!

Meneekö ansiosidonnaisesta päivärahasta eläkevak.maksu???

Samima890

Re: Työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Samima890 » 07 Helmi 2019, 09:04

Moi! Karenssi loppui ja tein uuden työttömyysturvahakemuksen ja minun pitäisi lähettää liitteet hakemukseen, jotka olen jo aiemmin lähettänyt ennen karenssia ja mitkä näkyvät aiemmin lähetetyissä. Pitääkö minun lähettää liitteet uudestaan, vai näkevätkö virkailijat nämä liitteet aiemmin lähetetyissä?

Kela | työttömyysturva

Re: Työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 07 Helmi 2019, 14:23

Hei Kotelo, Make1 ja Samima890!

Kotelo:
Palkkalaskelmaa ei välttämättä hyväksytä itse korjatuin tiedoin. Mikäli työnantajasi on ilmoittanut tiedot tulorekisteriin, voidaan tiedot palkan maksusta varmistaa sieltä.

Make1:
Kela ei maksa ansiosidonnaista. Sinun tulee tiedustella sen maksajalta mitä tuesta vähennetään.

Samima890:
Samoja liitteitä ei tarvitse lähettää uudelleen. Jos karenssin aikana on tullut uusia liitteitä, joita Kelassa ei vielä ole tiedossa, lähetä ne.

Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi