Työmarkkinatukihakemus osa-aikatyön alkaessa

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Vieras

Työmarkkinatukihakemus osa-aikatyön alkaessa

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 05 Maalis 2019, 15:19

Hei!
Olen saanut työmarkkinatukea. Minulla alkoi määräaikainen osa-aikatyö 1.3.2019. Palkanmaksukausi on kalenterikuukausi eli maaliskuun palkka maksetaan huhtikuun puolessa välissä. Olen lähettänyt työmarkkinatukihakemuksen 4 viikon jaksoissa. Viimeisin jakso päättyi 14.2.2019. Voinko lähettää työmarkkinatukihakemuksen ajalta 15.2.-28.2.2019? Ja tämän jälkeen työmarkkinatukihakemukset soviteltua työmarkkinatukea varten kalenterikuukausittain, kuten palkanmaksukausikin on?

Kela | työttömyysturva

Re: Työmarkkinatukihakemus osa-aikatyön alkaessa

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 06 Maalis 2019, 14:08

Hei!

Todennäköisesti työttömyysetuutesi sovitellaan kalenterikuukausittain koska palkkakin maksetaan niin. Asiointipalvelussa ilmoitus pitää tehdä sen mukaan miten se on pyydetty. Täytä se siis sen mukaan vaikka se ei nyt aluksi olisikaan samalta ajalta kuin palkkalaskelma. Todennäköisesti työttömyysetuus maksetaan helmikuun loppuun saakka ja sitten sinulta pyydetään ilmoitus maaliskuun loppuun saakka erikseen. Jatkossa asiointipalvelussa olisi sitten ilmoitus kalenterikuukaudelta.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi