"Vanheneeko" karenssi?

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Karenssi

"Vanheneeko" karenssi?

Lukematon viesti Kirjoittaja Karenssi » 09 Maalis 2019, 23:05

Hei,

Vanheneeko karenssi milloinkaan? Olen siis irtisanoutunut vakituisesta työstäni elokuussa 2016 jolloin muutimme takaisin kotipaikkakunnalle miehen saatua sieltä työpaikan ja ollut tähän saakka lasten kanssa kotona lastenhoidon tuella. Lähinnä tämä kysymys mielenkiinnosta koska tuttavani oli sitä mieltä, että tuosta irtisanoutumisesta johtuva karenssi olisi tässä ajassa "vanhentunut" kun itse taas olin ajatellut automaattisestI 90 vrk:n karenssin tulevan huolimatta siitä, että irtisanoutumisesta on 2.5 vuotta aikaa.

Kela | työttömyysturva

Re: "Vanheneeko" karenssi?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 11 Maalis 2019, 14:01

Hei Karenssi!

Jos olet ilmoittautunut irtisanomisen jälkeen työttömäksi työnhakijaksi ja sinulle on jo karenssi asetettu, voit tarkistaa sen pituuden työvoimapoliittisesta lausunnosta.

Ilmeisesti et kuitenkaan ole aiemmin ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. TE-palvelut tutkivat tilanteen ja asettavat mahdollisen karenssin. Sinun tulee keskustella asiasta heidän kanssaan.

Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi