Työttömyysturvahakemus - liitteet

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

api

Työttömyysturvahakemus - liitteet

Lukematon viesti Kirjoittaja api » 24 Touko 2019, 10:39

Hei,

Tein työttömyysturvahakemuksen (ensimmäinen työttymyyspäivä 17.5) ja nyt mietin liitteitä. Olen viimeiset 15 vuotta ollut työssä, joten työssäoloehto täyttyy. Pitääkö minun siis toimittaa vanhoja palkkakuitteja vai miten todistan, että ehto täyttyy? Minulla ei ole niitä mihinkään säilöttynä, joten onko muuta tapaa toimia?

Vieras

Re: Työttömyysturvahakemus - liitteet

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 26 Touko 2019, 14:50

Ainahan voit pyytää ex-työnantajalta palkkatodistuksen, jos kuitit ei ole enää tallessa. Työnantajalla on lakisääteinen velvollisuus antaa palkkatodistus pyydettäessä.

Kela | työttömyysturva

Re: Työttömyysturvahakemus - liitteet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 28 Touko 2019, 09:51

Hei api!

Työssäoloehdon selvittämistä varten hakemuksen liitteeksi tarvitaan tositteet mistä käy ilmi työsuhteen kesto, viikoittainen työaika ja palkka. Voit siis toimittaa palkkatodistuksen, jos palkkalaskelmia ei ole, ja työtodistukset tai -sopimukset. Jos näitä tositteita ei ole tallessa, voisit pyytää työnantajaa täyttämään TT4-lomakkeen mistä käy ilmi kaikki nämä tiedot.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi