Päätös liitteiden toimittamisen jälkeen

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Piippiip

Päätös liitteiden toimittamisen jälkeen

Lukematon viesti Kirjoittaja Piippiip » 22 Heinä 2019, 15:40

Hei,

odottelin tukipäätöstäni 4 viikkoa (29 päivää) ja nyt tuli ilmoitus, että työnantajilta tarvitsee TT4-lomakkeet vaikka olen toimittanut palkkatodistukset mistä selviää tarvittavat tiedot. Laitoin kuitenkin nuo lomakkeet nyt, mutta mietin että alkaako tuo käsittelyaika nyt juosta taas alusta eli onko minulla tiedossa taas odottelua vähintään se 3 viikkoa?
Alkaa olla jo melko pitkä aika odottaa.

Kela | työttömyysturva

Re: Päätös liitteiden toimittamisen jälkeen

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 23 Heinä 2019, 10:27

Hei Piippiip!

Käsittelyajan laskenta ei ala alusta vaan päätös tehdään mahdollisimman pian. Mitään varmaa käsittelyaikaa en kuitenkaan pysty lupaamaan.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

Piippiip

Lukematon viesti Kirjoittaja Piippiip » 23 Heinä 2019, 18:41

Hei,

Jatkokysymys vielä. Minulla määräaika noissa liitteissä oli 1.8 ja asiointipalvelussa tilanteen kohdalla lukee vieläkin: Työssäoloehtoselvitys tulee toimittaa pyydettyyn päivämäärään mennessä.

Kai tuo hakemus lähtee käsittelyyn vaikka tuo tilanne näyttää tuolta? Selvitykset olen kuitenkin palauttanut. Vähän hämmentävä tuo asiointipalvelu, kun näyttää ettei liitteiden toimitus muuta tilannetta mitenkään.

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 24 Heinä 2019, 10:31

Hei Piippiip!

Kiitoksia palautteesta. Tällä hetkellä asiointipalvelu ei tunnista automaattisesti saapuneita liitteitä ja tämän vuoksi ilmoitus näkyy siellä edelleen. Pyrimme jatkuvasti kehittämään palveluamme, mutta en uskalla luvata milloin tähän olisi tulossa muutosta.

Käsittely voidaan kuitenkin aloittaa, vaikka asiointipalvelussa olisi tuo kyseinen teksti näkyvissä.

Ystävällisin terveisin
Aki | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi