Kesä ilman työsopparia

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Tuuliu

Kesä ilman työsopparia

Lukematon viesti Kirjoittaja Tuuliu » 12 Syys 2019, 18:07

Työskentelen päiväkodissa avustajana määräaikaisella työsopimuksella, mikä uusitaan kesän jälkeen elokuussa ja kesän olen siis ilman sopimusta. Aiemmin olen elänyt kesän säästöillä, mutta nyt olen miettinyt olisiko minun mahdollista saada työttömyysetuutta kesän ajan vaikka en siis kuitenkaan pystyisi ottamaan vastaan töitä muualta (haluan palata takaisin elokuussa vanhaan työpaikkaan)?

Kela | työttömyysturva

Re: Kesä ilman työsopparia

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 13 Syys 2019, 10:59

Hei Tuuliu!

Jotta voisit saada työttömyysturvaa, sinun tulee olla ilmoittautuneena TE-palveluihin työttömäksi työnhakijaksi. TE-palvelut selvittävät oikeutesi työttömyysturvaan ja antavat lausunnon siitä. Sinun kannattaa olla sinne yhteydessä, jos haluat tietää olisitko oikeutettu työttömyysturvaan kesän ajalta.

Jos TE-toimisto antaa lausunnon, että voit saada työttömyysturvaa, voit hakea sitä joko Kelasta tai työttömyyskassasta, mikäli kuulut kassaan. Lisätietoa työttömyysturvan hakemisesta löydät täältä:
UKK: Työttömyysturvan hakeminen

Ystävällisesti
Marika | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi