Osa-aikatyö ja osa-aikainen opiskelu miten käy työttömyysturvan?

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Mimmi81

Osa-aikatyö ja osa-aikainen opiskelu miten käy työttömyysturvan?

Lukematon viesti Kirjoittaja Mimmi81 » 12 Syys 2019, 19:12

Hei!

Olen opiskellut omaehtoisesti työmarkkinatuella reilun vuoden ajan. Nyt minulle on tarjottu osa-aikatyötä eräästä harjoittelupaikasta, mikä merkitsee, että jos otan paikan vastaan niin opiskeluni ei voi enää jatkua päätoimisena väh. 25h/vko. Miten käy työttömyysturvan jos olen esim. 2 päivää viikosta työssä ja 3 päivää opiskelen? Saanko tällaisessa tapauksessa soviteltua työmarkkinatukea?

Kela | työttömyysturva

Re: Osa-aikatyö ja osa-aikainen opiskelu miten käy työttömyysturvan?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 13 Syys 2019, 10:59

Hei Mimmi81!

Kela ei seuraa opintojesi päätoimisuutta. Siihen liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä TE-palveluun. Jos TE-palvelut katsoo, että olet edelleen oikeutettu työttömyysturvaan omaehtoisten opintojen ajalta, voit saada työttömyysturvan soviteltuna aloittaessasi osa-aikatyön, jonka työaika on enintään 80 prosenttia alalla sovellettavasta kokoaikatyön ajasta.
Ilmoita työpäivät ja -tunnit työttömyysajan ilmoituksella. Palkkatiedot Kela saa tulorekisteristä.

Ystävällisesti
Marika | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi