Työssäoloehdosta

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Ilpex

Työssäoloehdosta

Lukematon viesti Kirjoittaja Ilpex » 17 Loka 2019, 15:46

Hei,

lasketaanko minulle maksettu täysi sairausajan palkka työssäoloehtoon, jos työnantaja on hakenut sairauspäivärahaa itselleen Kelasta omavastuuajan jälkeisestä ajasta? Työehtosopimuksen mukaan olen oikeutettu 2 kuukauden ajalta täyteen sairausajan palkkaan. Kerryttääkö tämä 2 kuukautta siis minun työssäoloehtoa, vaikka työnantaja onkin hakenut itselleen sairauspäivärahan osuutta itselleen kattaakseen palkkakustannuksia?

Kela | työttömyysturva

Re: Työssäoloehdosta

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 18 Loka 2019, 15:13

Hei Ilpex!

Työssäoloehto edellyttää, että työaika on viikossa ollut vähintään 18 tuntia. Oletettavasti sairauspäivärahan aikana et ole työskennellyt, joten tätä aikaa ei lasketa työssäoloehtoon. Se on kuitenkin työssäoloehdon tarkastelujaksoa pidentävä syy.

Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

Sannapaulus

Lukematon viesti Kirjoittaja Sannapaulus » 08 Marras 2019, 23:59

Paljonko sairasloma pidentää tarkastelujaksoa? Tai miten se lasketaan?

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 11 Marras 2019, 08:53

Hei Sannapaulus!

Sairausloma pidentää työssäoloehdon tarkastelujaksoa siltä ajalta, kun olet saanut sairauspäivärahaa. Jos esimerkiksi sairausloma on kestänyt 4 kuukautta, niin silloin työssäoloehdon tarkastelujaksoa pidennetään neljällä kuukaudella. Sairauspäivärahan omavastuuaika pidentää myös työssäoloehtoa, jos samalta ajalta ei ole saanut työttömyysetuutta.

Toivottavasti tämä selkeytti tilannetta.

Ystävällisin terveisin
Aki | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi