Freelancerin työssäoloehtoselvitys

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Freelance_r

Freelancerin työssäoloehtoselvitys

Lukematon viesti Kirjoittaja Freelance_r » 02 Huhti 2020, 21:03

Hei, olen koronakriisin vuoksi työttömäksi jäänyt YEL-vakuutettu freelancer, joka on työskennellyt vuosia suullisella toimeksiantosopimuksella yhdelle ja samalle asiakkaalle.

Olen ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi ja saanut maksulausunnon TE-toimistosta. Olen täyttämässä hakemusta verkossa, mitä en ole vielä lähettänyt, sillä ns. esikatselusivulla Kela pyytää hakemukseeni liitteeksi “odotusaikaan liittyvät työssäoloehtoselvitykset” eli minkä liitteen laitan teille tulemaan.

Kela | työttömyysturva

Re: Freelancerin työssäoloehtoselvitys

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 06 Huhti 2020, 10:36

Hei Freelance_r!

Yrittäjille on tulossa uusi oma hakemuslomake. Siitä tiedotetaan sivuillamme, kun se on julkaistu. Voit seurata tiedotusta täällä: www.kela.fi/tyottomyysturva-korona

Jos kuitenkin lähetät täyttämäsi hakemuksen jo ennen sitä, niin mahdolliset tarvittavat liitteet pyydetään sinulta erikseen. Odotusaikaa ei tutkita.

Ystävällisin terveisin
Hanna | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

Toinen free

Lukematon viesti Kirjoittaja Toinen free » 07 Huhti 2020, 15:06

Huomioidaanko myös freelancerit? Minä myös YEL-vakuutettu free.

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 07 Huhti 2020, 15:10

Hei Toinen free!

Freelancerin kannattaa tarvittaessa ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ja toimittaa työttömyysturvaa varten hakemus. Hakemuksella sekä TE-palveluiden antamalla lausunnolla tarkistetaan Kelassa oikeus työttömyysturvaan.

Lisää tästä aiheesta löytyy osoitteessa:
www.kela.fi/tyottomyysturva-korona

Ystävällisin terveisin
Taru | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi