Te keskuksen lausunto

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

PullaAllu

Te keskuksen lausunto

Lukematon viesti Kirjoittaja PullaAllu » 09 Huhti 2020, 22:40

Olen ilmoittaunut työttömäksi työnhakijaksi 25.3. Olen Tehy:n jäsen, mutta tiedän ettei työssäoloehtoni täyty. Laitoin Te keskukselle tiedon, että olen kassan jäsen, joten Tehy saa siis tiedon asiasta. Kysynkin nyt, että saako Kela myös automaattisesti tiedon, koska en turhaan hae ansiosidonnaista, kun työssöoloehto ei täyty? Mistä tiedän milloin lausunto on annettu, tuleeko siitä joku viesti minulle? Voinko hakea työmarkkinatukea vasta, kun lausunto on annettu?

Kela | työttömyysturva

Re: Te keskuksen lausunto

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 14 Huhti 2020, 08:51

Hei PullaAllu!

Voit täyttää jo työttömyysturvahakemuksen Kelan asiointipalvelussa vaikka TE-palvelun lausuntoa ei ole vielä tehty. Sinun kannattaa ilmoittaa TE-palveluun, että haet etuutta Kelasta, jotta he voivat laittaa lausuntonsa työttömyyskassan sijasta Kelaan.

En osaa sanoa, lähettääkö TE-palvelun viestin silloin kun lausunto on annettu, voti tiedustella sitä heiltä. Kelasta ei viestiä lähetetä vaikka lausunto on lähetetty Kelaan.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi