Lomautus ja liitto

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Rinps

Lomautus ja liitto

Lukematon viesti Kirjoittaja Rinps » 13 Huhti 2020, 10:38

Hei! Olen kuulunut pam liittoon 1.7.2019 alkaen ja ollut työssä tämän ajan vähäisillä tunneilla että olen saanut kelasta soviteltua päivärahaa syksyltä ja talvelta tähän päivään asti, laskeeko siis kela samalla koska olen etuutettu saamaan liitolta rahaa vai pitääkö se laskea itse? Työssäolo ehto ja liittoon kuuluminen tms. Olen siis lomautettu nyt 1.4 alkaen ja oletan että haen kelalta rahaa. Kiitos jo etukäteen vastauksesta!

Kela | työttömyysturva

Re: Lomautus ja liitto

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 14 Huhti 2020, 10:55

Hei Rinps!

Kela seuraa työssäoloehdon täyttymistä. Jos olet ilmoittanut Kelaan työttömyyskassan jäsenyydestä, sinua ohjataan hakemaan työttömyysetuutta heiltä, kun työssäoloehto täyttyy. Työttömyyskassalla voi olla jäsenyyden kestoon liittyviä edellytyksiä, näitä Kela ei pysty seuraamaan. Tämän vuoksi sinun kannattaa myös itse seurata ansiosidonnaisen päivärahan edellytysten täyttymistä. Kun seuraavan kerran täytät työttömyysajanilmoituksen, tarkista, että siellä on tieto työttömyyskassaan kuulumisesta.

Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi