Soittakaa pian. Netti hommat ei onnistu minulta.

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

5819990

Soittakaa pian. Netti hommat ei onnistu minulta.

Lukematon viesti Kirjoittaja 5819990 » 15 Huhti 2020, 23:55

Hei,
Olen yksinyrittävä pienyrittäjä. Olen toiminut yrittäjänä kohta 13 vuotta! Tämän vuoden Maaliskuun puolessa välissä, Koronan takia, asiakkaat loppuivat kuin seinään. Samalla tietenkin yritykseni tulot loppuivat.

Olen 20.3.2020 käynyt Rovaníemen Kelassa. Siellä täytin (Suomen hallituksen radiossa antaman ilmoituksen perusteella). ja Kelan virkailijoiden antamien ohjeiden mukaan lomakkeen jonka Kelan virkailija pyysi minua täyttämään, jotta saisin Koronakriisin aikana kelalta korvausta jolla elää. Minun käskettiin myös mennä työvoimatoimistoon ja ilmoittaa että yritykseni ei toimi. menin sinne ja tein sen.

Sittemmin on tullut ohjeet että yritystä ei tarvitse lopettaa. En tiedä nyt pitääkö minun roikkua töissä vai ei. Haluan jatkaa yritystoimintaa muuta asiakkaat ovat karanteenissä. Nukkumisesta ei tahdo tulla mitään. Tilanne tuntuu toivottomalta.

Kävin täydentämässä hakemusta 3.4.2020 enkä ole kuullut tukirahoista mitään- Miten nyt voin elää? Milloin saan rahaa? Voisiko joku kertoa mitä pitää tehdä?

Yrittäjäystäväni kertoivat että tänään on viimeinen päivä hakea sitä ja että se pitäisi tehdä netissä? He sanoivat myös että vain netissä tehty kelpaa. Onko näin? TÄSSÄ MINÄ NYT HAEN SITÄ JA TOIVON ETTÄ SE ENSIN LAITTAMANI HAKEMUS ON VOIMASSA: Täytyyhän sen olla koska toimin silloin annettujen ohjeiden mukaan!

Osaan tehdä työni ja palvella asiakkaita, mutta minä en osaa käyttää nettiä juuri ollenkaan .Poikani opiskelee Helsingissä, eikä voi auttaa minua nyt netin suhteen. Hän on ollut jo monta viikkoa vakavasti sairaana, mutta lääkärit eivät testaa koronaa, vaikka hän meinaa tukehtua varsinkin öisin. Millä maksan hänetkään yksityiselle lääkärille? Mistään ei tule minulle rahaa. Olen aina elättänyt itseni ja maksanut laskuni mutta nyt tilanne on muuttumassa kaoottiseksi.
Voitteko soittaa minulle xxxxxx

S. Marttinen

a

Voitteko soittaa minulle?? Voitteko tehdä aen pian
Viimeksi muokannut Kela | työttömyysturva, 17 Huhti 2020, 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Viestistä poistettu yhteystietoja.

lokki2

Re: Soittakaa pian. Netti hommat ei onnistu minulta.

Lukematon viesti Kirjoittaja lokki2 » 16 Huhti 2020, 07:25

Tässä Kelan sivuilta toimintaohjeet:

https://www.kela.fi/tyottomyysturva-yrittaja

Kela | työttömyysturva

Re: Soittakaa pian. Netti hommat ei onnistu minulta.

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 17 Huhti 2020, 10:57

Hei 5819990!

Yrittäjänä voit nyt erikoistilanteen vuoksi tosiaan hakea työttömyysetuutta. Tilanteesta on vasta viime päivinä saatu tarkempaa tietoa koska asia on ollut valmistelussa. Kerroit, että olet ollut jo yhteydessä TE-palveluun ja toimittanut hakemuksen Kelaan. Asia käsitellään varmasti piakkoin kunhan se on mahdollista. Jos tarvitaan lisätietoja, ollaan sinuun varmasti yhteydessä.

Täällä palstalla ei kannata julkaista yhteys- tai henkilötietoja koska ne ovat kaikkien nähtävissä. Voit halutessasi olla yhteydessä asiakaspalveluumme niin voimme katsoa tilannettasi tarkemmin. Yhteystiedot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/soita-kelaan.

Lisätietoja yrittäjän työttömyysetuudesta löytyy osoitteessa www.kela.fi/tyottomyysturva-yrittaja.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi