Miten laskettu?

Kuinka haen työttömyysturvaa? Paljonko voin saada työttömyysturvaa? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Milloin jätän hakemuksen? Kysy ja keskustele työttömyysturvan hakemisesta.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Vieras

Miten laskettu?

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 29 Touko 2020, 19:35

Hei,
Minulle on myönnetty työttömyystukea (peruspäiväraha) lomautuksen ajaksi 12.4-31.7. Päätöksessä minua pyydettiin ilmoittamaan työttömyyteni 18.4-23.5 väliseltä ajalta. Nyt raha on tulossa maksuun, mutta ainoastaan ajalta 12.4-9.5. Eli ilmeisesti 4 ensimmäistä työttömyysviikkoa. Mikä logiikka tässä on ettei rahaa makseta koko ajalta 23.5 saakka kun olen siihen päivään saakka ilmoittanut työttömyyspäivät? Sijoittuuko tuo 9.5-23.5 johonkin toiseen jaksoon ja jos minulla on tuloja 23.5 jälkeen niin vaikuttavatko ne myös tuohon 9.5-23.5 välisen ajan maksuun?

Kela | työttömyysturva

Re: Miten laskettu?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 02 Kesä 2020, 08:43

Hei!

Kyllä, maksettu erä on se ns. 4 viikon jakso ja jatkossa etuutta maksetaan aina 4 viikon välein. Kertomasi mukaan seuraava jakso vaikuttaisi olevan ajalla 10.5.20-6.6.20 ja jos tuona kyseisenä ajanjaksona on ollut palkanmaksu päivä, niin niitä tuloja yhteensovitellaan työttömyysturvan kanssa.

Terveisin
Riikka | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 02 Kesä 2020, 14:19

Hei,
Kiitos vastauksesta. Vielä jatkokysymys: työttömyysilmoituksessa pyydetään ilmoittamaan jokaisen päivän kohdalle onko ollut työtön vai töissä ja kysytään vielä onko tulo näistä päivistä ylittänyt 300e (muistaakseni tuo summa). Niin vastaltaanko tähän "kyllä" ainoastaan, jos palkanmaksu osuu tuolle ajankohdalle vai myös jos noiden päivien yhteenlaskettu "arvo" on yli 300e, vaikka palkanmaksupäivä olisi eri ajankohtana?

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 03 Kesä 2020, 15:15

Hei!

Vastaa siihen kyllä, jos sinä ajanjaksona jolta ilmoituksen jätät, on maksettu palkkaa yli suoja-osan verran. Myöhemmin maksettu palkka ilmoitetaan seuraavalla jaksolla.

Ystävällisin terveisin
Hanna | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

audomm

Lukematon viesti Kirjoittaja audomm » 08 Kesä 2020, 10:22

teidän mielestänne olen terve kävin sairaalassaaa ja sain koronan. automaattisen hylkäyksenne perusteella olen terve. kiitos että saan olla mielestäänne terve. yritin sairastuttaa niin usia kon mandul