Vanhempien tulojen vaikutus työmarkkinatukeen jos asun vuokralla heidän omistamassaan asunnossa

Mitkä tulot huomioidaan? Palkka, pääomatulot, sosiaalietuudet? Kysy ja keskustele tulojen vaikutuksesta työttömyysturvaan.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

vl123

Vanhempien tulojen vaikutus työmarkkinatukeen jos asun vuokralla heidän omistamassaan asunnossa

Lukematon viesti Kirjoittaja vl123 » 14 Kesä 2020, 03:30

Hei! Katsotaanhan että asun omassa taloudessa, vaikka asuisin vanhempieni omistamassa asunnossa vuokralla? Eiväthän vanhempieni tulot siis tässä tapauksessa vaikuta työmarkkinatukeni määrään? Vanhempani asuvat siis itse eri osoitteessa kuin minä ja minä maksan heille vuokraa ja muutenkin hoidan itse kaikki kuluni (esim. ruoka ja sähkö), joten kuulumme siis eri ruokakuntiin. Ainoa ero on se että vuokranantajana on vanhempani eikä joku vieras. Asumme kyllä samalla paikkakunnalla.

Vieras

Re: Vanhempien tulojen vaikutus työmarkkinatukeen jos asun vuokralla heidän omistamassaan asunnossa

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 14 Kesä 2020, 10:08

Ei vanhempien tulot vaikuta työmarkkinatukeen. Asunnon omistaja voi olla kuka tahansa, myös omat vanhemmat.

Kela | työttömyysturva

Re: Vanhempien tulojen vaikutus työmarkkinatukeen jos asun vuokralla heidän omistamassaan asunnossa

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 15 Kesä 2020, 08:41

Hei vl123!

Sillä ei ole merkitystä kuka on vuokranantajasi. Jos et asu vanhempiesi luona, heidän tulot eivät vaikuta työmarkkinatuen määrään.

Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi