Poismuutto vanhempien luota

Mitä jos sairastun? Muutan avoliittoon? Muutan pois vanhempien luota? Kysy ja keskustele muutosten vaikutuksesta työttömyysturvaan.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Zuzzuuzz

Poismuutto vanhempien luota

Lukematon viesti Kirjoittaja Zuzzuuzz » 18 Kesä 2021, 15:08

Hei!
Muutin tämän kuun alussa vanhempien luota pois yksin asumaan. Olin mukana työvoimakoulutuksessa, joten sain korotettua työttömyysrahaa vaikka asuin vanhemmilla. Nyt kun tein uuden ilmoituksen työttömyysajasta, ja muutin samalla tietojani siitä, että olen muuttanut pois vanhempien luota, sain vain n. puolet siitä tuen määrästä mitä olen ennen saanut. Miksi näin? Maksetaanko tuesta loput sen jälkeen kun asia on käsitelty? Vai pitääkö minun pärjätä tuolla pienemmällä summalla siihen asti, kun voin tehdä seuraavan työttömyysajan ilmoituksen?
Asumistukeakaan en vielä saa, vaikka siitä olen jo tehnyt hakemuksen kuukauden alussa.

Kela | työttömyysturva

Re: Poismuutto vanhempien luota

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 21 Kesä 2021, 08:38

Hei Zuzzuuzz!

Ihan näillä tiedoilla on mahdotonta sanoa, miksi työttömyysetuutta on maksettu sinulle vähemmän kuin normaalisti. Jos asia sinua vielä mietityttää, voit olla yhteydessä puhelinpalveluumme tai viestillä työttömyysturvan puolelle OmaKelan kautta, jotta maksutiedot voidaan tarkistaa.

Toivottavasti raha-asiat lähtevät pian rullaamaan!

Kesäisin terveisin
Sinikka | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi