Kaksi osa-aikaista työtä

Mitä jos sairastun? Muutan avoliittoon? Muutan pois vanhempien luota? Kysy ja keskustele muutosten vaikutuksesta työttömyysturvaan.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Vieras

Kaksi osa-aikaista työtä

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 22 Heinä 2021, 04:03

Hei,

teen kahta osa-aikaista työtä joista saan vaihtelevasti tunteja. Joskus toisesta enemmän ja joskus toisesta työpaikasta enemmän. Tuleeko minulle karenssi, jos irtisanoudun toisesta työstä omasta syystäni ja jatkan toisessa työssä ?
Toisessa paikassa minulle on tietyt luvatut mutta kuitenkin osa-aikaisen tunnit jotka vaihtelevat kuukausittain mutta ynnätään vuoden lopussa ja lasketaan keskiarvo per kuukausi. Eli esimerkiksi kesällä on enemmän ja talvella vähemmän ja keskiarvoksi tulee lähes aina luvattu tuntimäärä kuukaudessa. Nyt korona-aikana tämä ei tietenkaan ole toteutunut ja olenkin ollut lomautettuna välillä. Toiseen työhön minulla on periaatteessa työhön kutsuttavan sopimus mutta käytännössä menisin samoille tunneille kuin toisessa työssä.

Kela | toimeentulotuki

Re: Kaksi osa-aikaista työtä

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | toimeentulotuki » 23 Heinä 2021, 15:38

Hei!

TE-palvelut voi estää määräajaksi oikeutesi työttömyysetuuteen, jos irtisanoudut ilman pätevää syytä. Tätä kutsutaan karenssiksi. Siitä, tuleeko tilanteessasi karenssi, jos irtisanoudut toisesta työstä, kannattaa tiedustella tarkemmin TE-palveluista.

Ystävällisin terveisin
Päivikki | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi