työmarkkinatuen maksun keskeytys

Mitä jos sairastun? Muutan avoliittoon? Muutan pois vanhempien luota? Kysy ja keskustele muutosten vaikutuksesta työttömyysturvaan.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

molla

työmarkkinatuen maksun keskeytys

Lukematon viesti Kirjoittaja molla » 09 Syys 2019, 08:59

Tein työmarkkinatukihakemuksen ja sain automaattivastauksen, että tuen maksu on keskeytetty käsittelyn ajaksi. Olen hakenut työkyvyttömyyseläkettä, johtuuko tämä ilmoitus siitä? Onko minulla siis toivoa, että eläkehakemus olisi menossa läpi? Mistä muusta syystä tällainen ilmoitus voi tulla?

Kuinka kauan tämä keskeytys on voimassa ja sen käsittely kestää? Jokainen euro on tärkeä ja yhtään mitään uutta rahattomuusjaksoa en pysty ottamaan vastaan, elämäntilanteeni on aivan sekaisin sairauden vuoksi jo muutenkin. Olen ulosotossa ja henkisesti aivan loppu.

Kela | työttömyysturva

Re: työmarkkinatuen maksun keskeytys

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 09 Syys 2019, 15:02

Hei molla!

Syitä maksamisen keskeyttämiseen on useita, joten tilannettasi ei voida tarkasti arvioida palstalla.

Hakemuksen käsittelyaikaan vaikuttaa paljon se miksi maksaminen on keskeytynyt. Jos kyse on vain siitä, että käsittelijän tulee tarkistaa tiedot, hakemus etenee yleensä nopeasti ja saattaa olla käsitelty muutamassa päivässä. Mikäli hakemukseen tarvitaan lisätietoja, esimerkiksi odotetaan TE-Palveluilta uutta lausuntoa, käsittelyaikaa on mahdoton arvioida.

Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi