Työttömyysturva

Mitä jos sairastun? Muutan avoliittoon? Muutan pois vanhempien luota? Kysy ja keskustele muutosten vaikutuksesta työttömyysturvaan.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Noppapeli

Työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Noppapeli » 24 Loka 2019, 23:55

Hei!
Aloitan opiskelut muutaman päivän kuluttua. Olen ollut työttömänä jokusen tovin ja nyt minulla on Kelalla vetämässä kuntoutushakemus koulutusta varten. Te-toimistosta ohjeistettiin, että asiakkuutta heille ei kannata lopettaa ennen kuin Kela tekee päätöksen ja työkkäristä he tekivätkin minulle jo myönteisen ehdollisen päätöksen omaehtoisesta opiskelusta. Kysymys kuuluukin: Kelalta tuskin ehdin saada päätöstä ennen kuin minun täytyisi täyttää seuraava työttömyysajan ilmoitus. Täytettävän työttömyysajan ilmoituksen päivistä olen ollut vain kuusi päivää työttömänä, muuten opiskelijana. Miten täytän työttömyysajan ilmoitukseni?

Kela | työttömyysturva

Re: Työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 25 Loka 2019, 14:57

Hei Noppapeli!

Kerroit saaneesi TE-palvelusta myönteisen lausunnon omaehtoiseen opiskeluun, joten sen perusteella voit hakea kuntoutushakemuksen käsittelyn odotusajalle työttömyysetuutta. Työttömyysajanilmoitukseen voit merkitä opiskelun aloitusajankohdan sekä päiväkohtaisiin tietoihin ilmoittaa koulutuksessa/opiskellut.

Ystävällisin terveisin
Taru | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi