Palkkatuki

Muuttuuko etuuden määrä palvelun ajaksi? Kuinka poissaolot vaikuttavat? Kysy ja keskustele työllistymistä edistävistä palveluista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Almaelena

Palkkatuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Almaelena » 15 Huhti 2021, 21:21

Hei, Kysyisin Palkkatuen vaikutuksista muihin etuuksiin. Jos vuokrani on 800e/kk onko minulla silloin oikeus myös asumistukeen? Saan tällä hetkellä asumistukea 400e/kk. Jos asumistuki on silloin pienempi tai ei riitä kattamaan vuokraa onko minulla oikeus hakea toimeentulotukea jäljelle jäävään vuokran osaan?

Kela | työttömyysturva

Re: Palkkatuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 16 Huhti 2021, 14:13

Hei Almaelena!

Sinun kannattaa arvioida tukien määrää laskureilla, laitan linkit tähän alle. Tällä palstalla emme voi tarkemmin kertoa mahdollisesta tuen määrästä tai oikeudestasi saada tukea, sillä ne selvitetään aina hakemuksen perusteella.

www.kela.fi/laskurit#asumisen-tuet
www.kela.fi/laskurit#toimeentulotuki

Terveisin
Riikka | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

ransomnia

Lukematon viesti Kirjoittaja ransomnia » 30 Huhti 2021, 16:29

Mitäs tukia minulla on mahdollista hakea kun pitkäaikaistyötön työllistyy. Minulla on maksimi palkkatuki mut en tiedä paljonko ja miten sitä haetaan. Kun olen töissä niin työnhakuni ei ole voimassa enkä voi asioida TE-toimiston kanssa (en voi jättää yhteydenottopyyntöä).

Oliko joku tampereen työllistävä tuki... jos Tamperelainen firma palkkaa tamperelaisen työntekijän niin oliko siinäkin jokin tuki Tampereen kaupungin puolelta O.o Mistä näitä voi kysyä vai miten tämä homma toimii :)

Brutto on noin 2000€/kk ... työpaikal eivät tienneet mitään näistä tuista ^_^ Kuinkahan paljon työnantaja voisi saada tukia.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 30 Huhti 2021, 22:45

Sinun pitää kysyä Tampereen kaupungilta onko mitään Tampere tukea olemassa. Jos sinulla on 100% palkkatuki, niin työnantaja saa Tessin mukaisen palkan työkkäriltä.

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 03 Touko 2021, 08:48

Hei ransomnia!

Te-palveluiden kautta tai suoraan Tampereen kaupungin kautta sinun tulisi selvittää tätä palkkatuki asiaa.

Terveisin
Riikka | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi