Liikkuvuusavustus

Muuttuuko etuuden määrä palvelun ajaksi? Kuinka poissaolot vaikuttavat? Kysy ja keskustele työllistymistä edistävistä palveluista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Jorma999

Liikkuvuusavustus

Lukematon viesti Kirjoittaja Jorma999 » 10 Touko 2021, 11:47

Hei,
Olen kuormittunut työssäni aivan loppuun ja olen päättänyt irtisanoutua. Minulla on tiedossa uusi työ, joka alkaisi irtisanoutumisen jälkeen, mutta työ on melko kaukana ja sinne matkat aiheuttavat kustannuksia. Voinko saada liikkuvuusavustusta, jos irtisanoudun työsuhteesta, olen esimerkiksi vain päivän työttömänä, haen työttömyysetuutta ja aloitan seuraavana päivänä uuden työn, joka täyttää liikkuvuusavustuksen edellytykset? Onko kyseessä tuolloin KELA:n ohjeessa 26.2.2021 kuvattu tilanne, jossa "Hän ottaa karenssin aikana vastaan" uuden työn ja siksi olisin oikeutettu liikkuvuusavustukseen? Tarkoittaako vastaanottaminen työn aloittamista, vai sopimuksen allekirjoittamista vai mitä?

Kela | työttömyysturva

Re: Liikkuvuusavustus

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 12 Touko 2021, 09:53

Hei Jorma999!

Silloin, kun työstä sovitaan, on oltava työttömyysetuuteen oikeutettu. Työsopimus pyydetään liittämään hakemukseen. Mahdollinen korvaukseton määräaika eli karenssi ei ole este. Oikeutesi liikkuvuusavustukseen tutkitaan tarkemmin kun haet etuutta.

Terveisin
Riikka | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi