Oppisopimus ja työssäoppiminen

Muuttuuko etuuden määrä palvelun ajaksi? Kuinka poissaolot vaikuttavat? Kysy ja keskustele työllistymistä edistävistä palveluista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Mireclaa

Oppisopimus ja työssäoppiminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Mireclaa » 13 Touko 2021, 23:24

Moi!

Kysymys koskisi sitä että kun olen nyt maaliskuusta alkaen ollut työssäoppimassa eräässä firmassa ja sovimme tällä viikolla että kesän aikana edistän opintojani siten että olen vuorotellen kuukauden aina palkattomasti harjoittelussa ja kuukauden oppisopimuksella eli joka toiselta kuukaudelta tulee sitten palkka. Tällä hetkellä kun olen vain palkattomasti harjoittelussa olen tietenkin hakenut työttömyysturvaa mitä työllistymistä edistävien palvelujen aikana haetaan, kysyisinkin että miten jatkossa ilmoitan teille aina palkallisilta kuukausilta työttömyysturva-hakemukseen palkalliset työpäivät kun enkö ole kuitenkin oikeutettu saamaan työttömyystuen teiltä niiltä kuukausilta jolloin olen harjoittelussa ilman palkkaa kun olen palkallisella oppisopimuksella vain joka toinen kuukausi?

Kela | työttömyysturva

Re: Oppisopimus ja työssäoppiminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 14 Touko 2021, 14:57

Hei Mireclaa!

Kysymykseesi on haastava vastata tarkasti, kun ei näe enempää tietoja. Tämän vuoksi voisit vielä olla vielä yhteydessä asiakaspalveluun, jossa on mahdollista tarkistaa mitä tietoja TE-palveluiden antamassa lausunnossa on.

Palkallisina päivinä työttömyysajanilmoitukseen tulee merkitä työssä ja työaika tunteina. Palkattomilta päiviltä merkintä on todennäköisesti koulutuksessa/opiskellut tai Te-palveluiden kanssa sovitussa toiminnassa.

Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi