palkkatuki

Muuttuuko etuuden määrä palvelun ajaksi? Kuinka poissaolot vaikuttavat? Kysy ja keskustele työllistymistä edistävistä palveluista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Huomioliivi78

Re: palkkatuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Huomioliivi78 » 15 Huhti 2021, 18:35

[size=50][u][/u][/size]Hei!
Olen tällä hetkellä palkkatuella joka on myönetty 4.3 alkavaksi.
Tänään selvisi että työkkäri on tehnyt kielteisen päätöksen maksuista koska olen ollut töissä 9.10.3019 lähtien avustajana "tarvittaesssa" 30h kk..
Työn antaja sanoi minulle että toimittavat sopimuksen työvoimatoimistoon mutta koskaan ei ole[size=50][list=][/list][/size] sinne mennyt!
Sanoin itseni irti 1.4 koska en pysty tekemään tätä työtä nyt työvoimatoimisto uhkailee karenssilla mitä ihmettä ja kaikilla tukienmenetyksillä ja en ikinä saa palkkatukea mistään

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 16 Huhti 2021, 14:09

Hei Huomioliivi78!

Palkkatuki asiat tulee selvittää Te-palveluiden kanssa. Mikäli sinulla ei ole tuloja nyt näistä sekaannuksista johtuen, saattaisi olla mahdollisuus saada toimeentulotukea. Suosittelenkin kokeilemaan ensin Kela.fi sivulta löytyvää laskuria, jolla saat osviittaa perustoimeentulotuesta.

www.kela.fi/laskurit#toimeentulotuki

Terveisin
Riikka | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

sakhirrr

Lukematon viesti Kirjoittaja sakhirrr » 14 Kesä 2021, 01:00

Miten ilmaistaan palkkatukityön alkaminen ja se että sitten on palkkatukityössä, kun täyttää ja jättää Kelan työmarkkinatukihakemuksen Kelan nettisivuilla? Onko se esim. "te-palveluiden kanssa sovittu palvelu" tai "työssä" vai mitä?

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 15 Kesä 2021, 08:32

Hei sakhirrr!

Voit ilmoittaa hakemuksella, että olet työssä.

Ystävällisin terveisin
Sinikka | Kela työttömyysturva

sakhirrrrr

Lukematon viesti Kirjoittaja sakhirrrrr » 16 Kesä 2021, 02:38

Kiitos vastauksesta. Mutta miten palkkatukityön alkaminen ilmoitetaan ? Vai tarkoititko, että silloin Kelan tmt-hakemuksessa voi valita kohdan "alkaa yli kaksi viikko kestävä työ" tms. ? Ja miksi Kelan työmarkkinatukihakemuksen ohjeissa ei ole mitään palkkatukityöstä, vaikka esim. työkokeilu siinä mainitaan ja kuinka työkokeilusta ilmoitetaan hakemuksessa ?

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 16 Kesä 2021, 08:41

Palkkatukityössä saa normaalisti palkkaa, eli lopetetaan työnhaku kokonaan. Toki palkkatukea voi saada osa-aikatyöhönkin, mutta se on harvinaisempi juttu, että sitä saisi.

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 16 Kesä 2021, 10:08

Hei sakhirrrrr!

Palkkatuki työ merkitään hakemuksella samalla tavoin kuin tavanomainen palkkatyö. Eli työttömyyden jatkuminen kohdassa valitaan Olen aloittanut tai aloitan osa-aikatyön tai keikkatyön tai Työttömyys päättyy, koska olen aloittanut tai aloitan kokoaikatyön (yli kuukauden kestävän). Valinta riippuu siitä, onko kyseessä osa-aikatyö vai kokoaikatyö.

Osa-aikaisessa palkkatukityössä lasketaan soviteltu päiväraha samalla tavoin, kun tavanomaisessa osa-aikaisessa työssä. Päivärahan maksamisen näkökulmasta palkkatukityö ja tavanomainen palkkatyö eivät siis eroa toisistaa. Palkkatukityössä työnantaja on saanut tukea työntekijän palkkakustannuksiin.

Työkokeilun ajalta työttömyysajanilmoitukseen merkitään, että on ollut TE-palveluiden kanssa sovitussa palvelussa.

Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela työttömyysturva