Työkokeilu ja työttömyysturva

Muuttuuko etuuden määrä palvelun ajaksi? Kuinka poissaolot vaikuttavat? Kysy ja keskustele työllistymistä edistävistä palveluista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

badumz

Työkokeilu ja työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja badumz » 16 Syys 2021, 14:58

Olen valmistunut tänä keväänä lukiosta ja olen karenssissa työttömyysturvan suhteen marraskuuhun saakka. Minulle on kuitenkin nyt tarjottu mahdollisuutta työkokeiluun, jonka ajalta käsittääkseni voin saada työttömyysturvatukea?

Ongelma on, etten ole varma, olenko täyttänyt hakupakkoon liittyvät ehdot, sillä en ole osallistunut kaikkiin pääsykokeisiin. Sain myös ammatilliseen tutkintoon johtavan koulutuspaikan, mutten ottanut paikkaa vastaan. Tämä käsittääkseni johtaa työttömyysturvaoikeuden menettämiseen?

Kysymys kuuluukin, että jos osallistun työllistämistä edistävään palveluun (eli työkokeiluun) nyt, niin saanko tukia tulevaisuudessa, vai tulenko menettämään ne, kun kelalle selviää, etten käynyt pääsykokeessa tai ottanut saamaani opiskelupaikkaa vastaan? Vai katsotaanko, että oikeuteni etuun säilyy, sillä olen kuitenkin osallistunut työkokeiluun?

Vieras

Re: Työkokeilu ja työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 16 Syys 2021, 15:21

Työttömyysturvasta päättää te-toimisto.Kysy asiaa sieltä.Te-toimisto tekee lausunnon kelaan työttömyysetuudesta.Kela ei siis päätä saatko työttömyysetuutta.

Kela | työttömyysturva

Re: Työkokeilu ja työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 17 Syys 2021, 15:19

Hei badumz!

Nimimerkki "Vieras" vastasi tähän jo kattavasti.

Eli tuossa tilanteessa siis yhteys TE-Palveluihin.

Ystävällisin terveisin
Aki | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi