Työvoimakoulutus ja syysloma

Muuttuuko etuuden määrä palvelun ajaksi? Kuinka poissaolot vaikuttavat? Kysy ja keskustele työllistymistä edistävistä palveluista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Opiskelijatyotonn

Työvoimakoulutus ja syysloma

Lukematon viesti Kirjoittaja Opiskelijatyotonn » 19 Loka 2021, 16:52

Hei, opiskelen työvoimakoulutuksessa johon ei sisälly syyslomaa.
Koulu ei kuitenkaan kykene järjestemään minulle nyt tekemistä koska olen suorittanut kaiken ennen työssäoppimista. Työssäoppimaankaan en voi mennä aiemmin kuin jo sovittu, joka on syysloman jälkeen.

Saanko mitään rahaa syysloman ajalta jos olen vain kotona, tai tuleeko tästä joku ongelma? Kulukorvausta en tottakai saa kun en ole opiskelujen parissa, mutta mietin nyt lähinnä saanko ollenkaan työmarkkinatukea. Työkkäriin olen myös yhteydessä, mutta ajattelin onko teillä jotain haisua.

Kela | työttömyysturva

Re: Työvoimakoulutus ja syysloma

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 20 Loka 2021, 09:42

Hei Opiskelijatyotonn!

Jos TE-toimiston lausunto on voimassa myös tuolle ajalle, jolle koulu ei kykene järjestämään tekemistä, voit saada työmarkkinatuen.

Ystävällisin terveisin
Sinikka | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

Opiskelijatyotonn

Lukematon viesti Kirjoittaja Opiskelijatyotonn » 20 Loka 2021, 11:54

Hei, kiitos vastauksesta.
Te-toimiston päätökseen on eritelty loma-ajat, muttei erikseen määritelty että syyslomaa olisi. Ei kuitenkaan ole määritelty etten olisi oikeutettu tältä ajalta tukeen. Vaan tuki on myönnetty 31.07.2022 asti. Kelan päätöksessä myös lukee nämä. Ei mainintaa että 25.10.2021-31.11.2021 väliltä ei maksettaisi työmarkkinatukea tms. Työvoimatoimiston päätöksessä/työvoimapoliittisessa lausunnossakaan ei ole eritelty tuota aikaa tuettomaksi. Ei vain ole laskettu lomaksi. Tarkoittaako tämä että työmarkkinatukea tuolta ajalta saan? Työvoimatoimistoon olen yrittänyt olla yhteydessä, mutta oma työntekijäni ei ole vastannut.

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 20 Loka 2021, 14:54

Hei Opiskelijatyotonn!

Kertomiesi tietojen perusteellla, voit edelleen saada työttömyysetuutta. Merkitse työttömyysajan ilmoitukseen myös ensi viikolle, että olet koulutuksessa.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi