Kuntouttava työtoiminta

Muuttuuko etuuden määrä palvelun ajaksi? Kuinka poissaolot vaikuttavat? Kysy ja keskustele työllistymistä edistävistä palveluista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

jalfredo

Re: Kuntouttava työtoiminta

Lukematon viesti Kirjoittaja jalfredo » 21 Tammi 2019, 17:52

Kela | työttömyysturva kirjoitti:Hei jalfredo!

Suosittelen selvittämään asiaa suoraan kunnalta tai Te- palveluilta, heidän kanssaan sovitaan kuntouttavasta työtoiminnasta.

Terveisin
Riikka | Kela työttömyysturva
Olen kyllä ollut asiasta puheissa kunnan ja te-toimiston kanssa ja kumpikaan taho ei tälläisen lain olemassa oloa kyennyt esittämään, tässä kohtaa vaan kummastelen ettei kela ota kantaa asiaan vaan vierittää sen muiden niskoille, vaikka kelassa kuitenkin seurataan henkilön tilannetta sormi näppäimellä, että onko aktiivimalli toteutunut, vai päästäänkö leikkaamaan tukia!

jalfredo

Kela

Lukematon viesti Kirjoittaja jalfredo » 21 Tammi 2019, 18:26

Tämä asia ei liity edelliseen juttuun, kysyisin vaan sellaista, että miten kelan tapaiseen suojatyöpaikkaan palkataan henkilökuntaa? Itse olen ollut jo pitkään työttömänä ja kertaakaan ei ole te-toimistosta soitettu, että hae töihin kelaan? (onhan nähtävissä, että osaavaa ja ahkeraa henkilöstöä tarvittaisiin) Onko siis kelankin työpaikat ns. kaverille hyvä työ, paikkoja? Ja toinen asia mikä ihmetyttää on hakemuksien käsittelelly asetettu aikaraja, esim. 7 päivää, onko se kelassa laki, että näin pitkään pitää saada aikaa kulumaan yhden hakemuksen kanssa? Yksityisellä sektorilla työskennellessäni esim. työnjohto arveli että työtehtävään menee arvioitu aika, mutta ei se ollut mikään sääntö, että työtä hidastetaan niin, että aika saadaan kulutettua, kelassa tälläinen vaikuttaa olevan sääntö!

tiklis

Lukematon viesti Kirjoittaja tiklis » 22 Tammi 2019, 11:53

Olen sairauseläkkeellä ja tällähetkellä opiskelen lähihoitajaksi.
Minkälaiset mahdollisuudet minulla on päästä kuntottavaan työtoimintaan.

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 22 Tammi 2019, 15:05

Kela ei voi sitä tietää ja tee arviota siitä.Tällä palstalla ei tehdä ennakkopäätöksiä.

jalfredo

Re: Kela

Lukematon viesti Kirjoittaja jalfredo » 23 Tammi 2019, 21:24

jalfredo kirjoitti:Tämä asia ei liity edelliseen juttuun, kysyisin vaan sellaista, että miten kelan tapaiseen suojatyöpaikkaan palkataan henkilökuntaa? Itse olen ollut jo pitkään työttömänä ja kertaakaan ei ole te-toimistosta soitettu, että hae töihin kelaan? (onhan nähtävissä, että osaavaa ja ahkeraa henkilöstöä tarvittaisiin) Onko siis kelankin työpaikat ns. kaverille hyvä työ, paikkoja? Ja toinen asia mikä ihmetyttää on hakemuksien käsittelelly asetettu aikaraja, esim. 7 päivää, onko se kelassa laki, että näin pitkään pitää saada aikaa kulumaan yhden hakemuksen kanssa? Yksityisellä sektorilla työskennellessäni esim. työnjohto arveli että työtehtävään menee arvioitu aika, mutta ei se ollut mikään sääntö, että työtä hidastetaan niin, että aika saadaan kulutettua, kelassa tälläinen vaikuttaa olevan sääntö!

jalfredo

Re: kelasta

Lukematon viesti Kirjoittaja jalfredo » 23 Tammi 2019, 21:29

Olen lähettänyt kyselyn jo kaksi kertaa, miksei viestiin vastata??

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 25 Tammi 2019, 10:27

Hei jalfredo!

Kelan avoimet työpaikat ovat ilmoitettu mm. Kelan omilla www-sivuilla. Lisää tietoa Kelan avoimista työpaikoista ja Kelasta työnantajana löydät täältä http://www.kela.fi/rekrytoi

Perustoimeentulotuen 7 arkipäivän käsittelyaika perustuu toimeentulotukilakiin 14 c §.

Hei tiklis!

Kysymykseesi en pysty vastaamaan, mutta mikäli haluat keskustella lisää kuntouttavasta työtoiminnasta, niin neuvoisin sinua olemaan yhteydessä te-palveluihin. Kuntouttavasta työtoiminnasta lisää te-palvelujen sivuilla http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhak ... index.html

Ystävällisin terveisin
Elina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

jalfredo

Lukematon viesti Kirjoittaja jalfredo » 09 Helmi 2019, 18:43

Tähän Elinan antamaan vastaukseen ei voi muuta kommentoida, kun että pitäydyn edellä mainitsemassani asiassa, että KELAAN todellakin tarvittaisiin osaavaa ja ahkeraa henkilökuntaa, ja toimiva työnjohto!

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 09 Helmi 2019, 21:52

jalfredo kirjoitti:Tähän Elinan antamaan vastaukseen ei voi muuta kommentoida, kun että pitäydyn edellä mainitsemassani asiassa, että KELAAN todellakin tarvittaisiin osaavaa ja ahkeraa henkilökuntaa, ja toimiva työnjohto!
Tismalleen samaa mieltä.
Itse olen joutunut ainakin kahdesta etuudesta jatkuvasti Kelan etuuskäsittelijöitä neuvomaan heidän omista töistään. Kun eivät osanneet laskea.

Itse hain silloin Kelaan kun he hakivat - oliko vuosi sitten - ainakin kolmeen eri paikkaan. Skannaajasta etuuskäsittelijäksi ja asiakaspalvelijaksi, mutta olin luultavasti liiankin pätevä.

Ja tuohon toimeentulotukilakiin mihin Kela viittaa käsittelyajasta: se 7 arkipäivää on KORKEINTAAN, että kyllä laki antaa mahdollisuuden sen päätöksen tehdä vähän nopeamminkin.
Kelalaiset tulkitsevat varmaan tieliikennelakiakin niin että nopeusrajoitukset ovat vähimmäisnopeuksia.

Kela on palkannut tonttuja pystymetsästä. jotka eivät ole edes lukutaitoisia, ei osata viesteihin vastata edes omalla nimellään. eikä välttämättä vastata ollenkaan.

Mutta ei voi kauhalla vaatia kun lusikalla on annettu.

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 11 Helmi 2019, 10:59

Hei!

Perustoimeentulotuen keskimääräistä käsittelyaikaa voi seurata täältä www.kela.fi/keskimaarainen-kasittelyaika.

Ystävällisin terveisin
Elina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi