Kuntouttavan työtoimin. sopimus & sopimusta lyhyempi työaika

Muuttuuko etuuden määrä palvelun ajaksi? Kuinka poissaolot vaikuttavat? Kysy ja keskustele työllistymistä edistävistä palveluista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

KysyjaMies

Kuntouttavan työtoimin. sopimus & sopimusta lyhyempi työaika

Lukematon viesti Kirjoittaja KysyjaMies » 14 Tammi 2019, 18:00

Kuntouttavan työtoiminnan sopimukseni mukaan minulla on työtoimintaa kolmesti viikossa 5h/pv. Tänä päivänä toimintaa järjestettiin vain 3h. PItääkö minun selittää asia TE-toimistolle KELA:n (työmarkkinatukihakemus) lisäksi?

KysyjaMies

Re: Kuntouttavan työtoimin. sopimus & sopimusta lyhyempi työ

Lukematon viesti Kirjoittaja KysyjaMies » 14 Tammi 2019, 20:38

Tämä aiempi kysymys siis tuli mieleen kun ajattelin että kuntouttava työtoiminta järjestettäisiin kirjaimellisesti "5h/pv 3 pv/viikko", jonka jälkeen mietin että onko kyseessä työaikalakiin rinnastettava työaika vai kuntouttavan työtoiminnan järjestämisaika.

Meni ehkä hieman yliajatteluksi, mutta voinhan ilmoittaa tälläiset päivät 5-tuntisina niinkuin minua on aiemmin neuvottu?

Kela | työttömyysturva

Re: Kuntouttavan työtoimin. sopimus & sopimusta lyhyempi työ

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 17 Tammi 2019, 09:59

Hei KysyjaMies!

Kulukorvaus voidaan maksaa osallistumispäiviltä jos kuntouttava työtoimintapäivä kestää yli 4h. Jos aika on poikkeuksellisesti lyhempi niin ilmoita siitä hakemuksen lisätiedoissa. Pyydämme tarvittaessa uutta lausuntoa TE-palveluilta, mikäli työttömyysajan ilmoitukselle kirjaamasi tiedot ovat lausunnosta poikkeavia.

Ystävällisin terveisin
Hanna | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi