Työkokeilu ja vuokratyö

Muuttuuko etuuden määrä palvelun ajaksi? Kuinka poissaolot vaikuttavat? Kysy ja keskustele työllistymistä edistävistä palveluista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

netta92

Työkokeilu ja vuokratyö

Lukematon viesti Kirjoittaja netta92 » 01 Touko 2019, 22:35

Hei, onnistuuko työkokeilun ja vuokratyön tekeminen samaan-aikaan? Ja voiko tulla karenssia jos työkokeilupäivän siasta menenkin vuokrafirman vuoroon? Olen siis ilmoittanut vuorosta jo työkokeilupaikkaan, mutta voiko kela katsoa, että olen ollut luvatta poissa työkokeilusta jos merkkaan työttömyysajan ilmoitukseen, että olen ollut vain työssä.

Vieras

Re: Työkokeilu ja vuokratyö

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 02 Touko 2019, 09:24

Tää kysymys kuuluisi varmaankin te-toimistolle eikä kelalle.

Ainakin ennen työ ja työhaastattelu ovat olleet täysin sallittuja syitä olla poissa työkkärin järjestämästä palvelusta (työvoimakoulutus, työkokeilu, kuntouttava työtoiminta jne...)

Voiko ylipäätään osallistua työkokeiluun, jos on samaan aikaan palkkatyössä?

Kela | työttömyysturva

Re: Työkokeilu ja vuokratyö

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 02 Touko 2019, 15:17

Hei netta92!

Selvitä tosiaan Te- palveluiden kautta että miten palkka työ vaikuttaa työkokeiluun, jatkuuko se ihan normaalisti työn rinnalla ym.

Jos haluat vaihtaa osallistumispäiviäsi, sovi siitä palvelun järjestäjän kanssa. Vaihdoksesta ei tarvitse ilmoittaa Kelaan.
Työttömyysajan ilmoituksessa tulee ilmoittaa kaikki tehdyt työpäivät ja tunnit ja lisäksi päivät jolloin osallistuit työllistymistä edistävään palveluun.

Terveisin
Riikka | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi