Opiskelu työn ohessa ja työttömyysetuus

Muuttuuko etuuden määrä palvelun ajaksi? Kuinka poissaolot vaikuttavat? Kysy ja keskustele työllistymistä edistävistä palveluista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Aikuisopiskelija2020

Opiskelu työn ohessa ja työttömyysetuus

Lukematon viesti Kirjoittaja Aikuisopiskelija2020 » 22 Loka 2020, 15:37

Hei. Olen yli 25v alanvaihtaja. olen aloittamassa tutkintoon tähtäävää opiskelua ammattikoulussa monimuoto-opiskeluna työn ohessa. Nykyisessä työssä minulla on määräaikainen sopimus. Kun sopimus loppuu olenko oikeutettu työttömyysetuuteen, jos joudun olemaan työttömänä vähän aikaa, jos en heti löydä uutta työtä? Vai katsotaanko minut opiskelijaksi kun opiskelen myös?

Kela | työttömyysturva

Re: Opiskelu työn ohessa ja työttömyysetuus

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 23 Loka 2020, 10:15

Hei Aikuisopiskelija2020!

Kun työsuhteesi päättyy, tulee sinun ilmoittautua TE-palveluun työttömäksi työnhakijaksi ja he tutkivat tarkemmin tilanteesi ja sen, katsotaanko sinut kokopäiväseksi opiskelijaksi. Jos TE-palvelu katsoo sinun olevan oikeutettu työttömyysturvaan, voit siinä tilanteessa hakea tukea Kelasta tai jos kuulut johonkin työttömyyskassaan, niin silloin työttömyysturvaa haetaan sieltä.

Halutessasi voit myös jo ennakkoon tiedustella asiaa TE-palvelusta. Työttömyysturvan oikeus Kelassa selvitetään siis hakemuksella sekä TE-palvelun antamalla lausunnolla.

Ystävällisin terveisin
Taru | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi