Mistä alkaen asumistukea peritään takaisin?

Kuinka haen asumistukea? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Kysy ja keskustele asumistuesta työttömyyden aikana.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

amisope

Mistä alkaen asumistukea peritään takaisin?

Lukematon viesti Kirjoittaja amisope » 23 Syys 2021, 17:08

Hei!

Minulle on maksettu liikaa asumistukea, koska epämääräiset tuloni olivatkin yllättäen isommat kuin arvasin.

Kun edellisen kerran olin yhteydessä asiasta Kelaan, sain sellaisen käsityksen, että tulot saavat nousta neljältä kuukaudelta, ennen kuin asumistukea aletaan periä takaisin.

Tuloni nousivat 1.4. alkaen. Viimeinen asumistuki maksettiin 1.9. Minulle on siis kuuden kuukauden ajalta maksettu liikaa asumistukea. Peritäänkö minulta asumistukea takaisin tuosta 1.4. alkaen vai vasta myöhemmin?

Kiitos!
Viimeksi muokannut Kela | perintä, 27 Syys 2021, 09:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Siirretty Kysy perinnästä -palstalta

Kela | työttömyysturva

Re: Mistä alkaen asumistukea peritään takaisin?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 27 Syys 2021, 09:40

Hei amisope!

Yleinen asumistuki tarkistetaan tulojen muutoksen vuoksi seuraavan tai sitä seuraavan kuukauden alusta alkaen. Kun tulojen muutos on tapahtunut 1.4., on tarkistus todennäköisesti 1.5. alkaen. Myös liikamaksu katsotaan siitä alkaen.

Asia pitää kuitenkin tutkia tarkemmin tarkistuksen yhteydessä. Täällä palstalla emme voi sanoa ennakkoon varmaksi miten perintä kohdallasi menee koska emme näe tietojasi.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi