Intistä vaihto sivariin ja muutto eri paikkakunnalle.

Kuinka haen sotilasavustusta? Kuka voi hakea? Milloin jätän hakemuksen? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Kysy ja keskustele sotilasavustuksen hakemisesta.

Valvoja: Kela | asevelvollisen tuet

Pohdiskelija1010

Intistä vaihto sivariin ja muutto eri paikkakunnalle.

Lukematon viesti Kirjoittaja Pohdiskelija1010 » 18 Maalis 2019, 17:56

Hei!

Olen miettinyt intin vaihtamista siviilipalvelukseen, ja jos tämän päätöksen teen, onko mahdollista ennen siviilipalveluksen alkua muuttaa toiselle paikkakunnalle (Turku-> Helsinki) ilman, että se vaikuttaa sotilasavustuksen saamiseen yms. Olen siis omillani asunut jo 1,5v joten tuo 3kk raja omillaan asumisessa ei vaikuta. Muuttaa haluaisin parempien palveluspaikkojen perässä ja lisäksi minulla on jo tiedossa opiskelupaikka Helsingistä, joten olisi luontevaa muuttaa jo valmiiksi ko. paikkakunnalle.

Kela | asevelvollisen tuet

Re: Intistä vaihto sivariin ja muutto eri paikkakunnalle.

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | asevelvollisen tuet » 19 Maalis 2019, 13:43

Hei pohdiskelija1010!

Voit muuttaa toiselle paikkakunnalle ennen siviilipalveluksen alkamista. Muutolla ei ole vaikutusta sotilasavustuksen myöntämiseen, koska asumistilanne on ollut vakiintunut jo ennen palvelusta.

Siviilipalveluspaikka kustantaa asevelvolliselle asunnon palveluksen ajaksi, joten Kela ei maksa siihen asumisavustusta. Siviilipalvelusta suorittava voi kuitenkin tällöin saada Kelalta asumisavustusta vakinaisen asuntonsa menoihin.

Ystävällisesti
Marika | Kela asevelvollisen tuet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi