Asumistuet armeijan aikana

Kuinka haen sotilasavustusta? Kuka voi hakea? Milloin jätän hakemuksen? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Kysy ja keskustele sotilasavustuksen hakemisesta.

Valvoja: Kela | asevelvollisen tuet

Inttii

Asumistuet armeijan aikana

Lukematon viesti Kirjoittaja Inttii » 11 Touko 2019, 14:34

Hei, olen aloittamassa Tammikuussa armeijan ja olemme suunnitelleet serkkuni kanssa yhteenmuuttoa Elokuussa isompaan asuntoon, jossa kumpikin maksaisi puolet vuokrasta. Eli jos minun osuus vuokrasta olisi kuussa n. 500€ jos koko asunnon vuokra on 1000€ niin maksetaanko se minun koko osuus (500€), koska serkullani ei ole varaa maksaa sitä 1000€/kk yksin? Ja entä sähkö ja vesilasku, koska sekin menisi puoliksi?

Kela | asevelvollisen tuet

Re: Asumistuet armeijan aikana

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | asevelvollisen tuet » 13 Touko 2019, 13:53

Hei Inttii!

Jos teillä on muutto nyt ajankohtainen, voitte hakea siihen yleistä asumistukea. Jos teillä on omat vuokrasopimukset, voitte hakea molemmat tukea omalla hakemuksella.

Jos palvelusta suorittava saa Kelasta yleistä asumistukea jo ennen palvelukseen astumista, asumistuki jatkuu palveluksen ajan. Asumistukea voidaan täydentää sotilasavustuksella. Tarvittaessa asumistuen määrä tarkistetaan.

Terveisin
Riikka | Kela asevelvollisen tue
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

00Inttii2

Lukematon viesti Kirjoittaja 00Inttii2 » 23 Touko 2019, 21:28

Hei, en ole oikeutettu asumistukeen, koska tulot ovat sen verran hyvät. Olen töissä tällä hetkellä määräaikaisena armeijan aloituspäivään asti. Serkkuni on sen sijaan vakituinen omassa työssään ja hänenkin tulot ovat hyvät, joten asumistukea ei tule. Hänellä ei olisi kuitenkaan varaa maksaa koko vuokraa, joten maksetaanko minun osuus vuokrasta eli puolet koko asunnon vuokrasta silloin kun olen armeijassa?

Kela | asevelvollisen tuet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | asevelvollisen tuet » 24 Touko 2019, 13:31

Hei 00Inttii2!

Sinun on mahdollista hakea sotilasavustuksena asumisavustusta omaan osaasi asumismenoja. Toimita hakemus asiointipalvelussa.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela asevelvollisen tuet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi