Sotilasavustus

Kuinka haen sotilasavustusta? Kuka voi hakea? Milloin jätän hakemuksen? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Kysy ja keskustele sotilasavustuksen hakemisesta.

Valvoja: Kela | asevelvollisen tuet

apuapls

Sotilasavustus

Lukematon viesti Kirjoittaja apuapls » 07 Kesä 2019, 13:17

Hei! Astun palvelukseen 8.6., ja olen hakenut sotilasavustusta nykyiseen asuntooni, jossa olen asunut yli 3kk. Jos muutan elokuun alussa toiseen asuntoon yhdessä poikaystäväni kanssa, kattaako sotilasavutus puolet eli oman osuuteni asuntomme vuokrasta? :-)

Kela | asevelvollisen tuet

Re: Sotilasavustus

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | asevelvollisen tuet » 07 Kesä 2019, 13:55

Hei apuapls!

Jos palvelusta suorittavalla ei ole yhteisiä lapsia avopuolisonsa kanssa, Kela maksaa asumisavustuksena puolet vuokrasta palvelusta suorittavalle.

Jos Kela maksaa avopuolisoille yleistä asumistukea yhteisesti, otetaan asumisavustuksen asumismenoina huomioon asevelvollisen oman asumismeno-osuuden ja asumistuen puolikkaan erotus.

Terveisin
Riikka | Kela asevelvollisen tuet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

apuapls

Lukematon viesti Kirjoittaja apuapls » 07 Kesä 2019, 14:37

Eli voidaan siis rauhassa muuttaa elokuussa ja saan heinäkuulta vanhan asuntoni sotilasavustuksen? Pitääkö uudesta kämpästä tehdä uusi avustushakemus vai kuinka tämä nyt toimii?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | asevelvollisen tuet » 10 Kesä 2019, 11:27

Hei apuapls!

Mikäli muutatte uuteen asuntoon, täytä sotilasavustushakemus uudelleen ja ilmoita siinä uudet asumismenot. Muuttoon asti saat tuen vanhan asuntosi mukaisesti.

Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela asevelvollisen tuet

Janino

Lukematon viesti Kirjoittaja Janino » 18 Marras 2020, 23:24

Hei, olen tulossa Espanjasta armeijaan tammikuussa 2021. Olen löytänyt asunnon palveluajaksi Helsingistä joulukuun alusta alkaen. Miten haen avustusta vuokranmaksuun täältä käsin? Ja mitä papereita siihen tarvitaan? Yleensäkin miten minun pitää toimia? Kiitos etukäteen vastauksesta.

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | asevelvollisen tuet » 19 Marras 2020, 10:33

Hei Janino!

Voit hakea sotilasavustusta sähköisesti Kelan asiointipalvelussa. Toinen vaihtoehto on , että toimitat paperisen lomakkeen SA1 esimerkiksi postitse. Lomakkeen ja postitusosoitteen löydät osoitteesta www.kela.fi.

Voit hakea sotilasavustusta kuukautta ennen palveluksen alkamista, mutta viimeistään tammikuun aikana.

www.kela.fi/asevelvolliset.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela asevelvollisen tuet