Eläkkeellä sotilas/asumistuki..

Kuinka haen sotilasavustusta? Kuka voi hakea? Milloin jätän hakemuksen? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Kysy ja keskustele sotilasavustuksen hakemisesta.

Valvoja: Kela | asevelvollisen tuet

Help67

Eläkkeellä sotilas/asumistuki..

Lukematon viesti Kirjoittaja Help67 » 17 Maalis 2019, 12:34

19v armeijaan 8.7.19 . ( Opintojen keskeytys ) Muuttaa kotiin .Olen itse eläkkeellä .
Vuokra 800€ , Eläk.oAstuki 356€kk ,nettotulot 1130€kk.(Brutto 1290€) Yleinen Asumistuki 1.7--miten lasketaan , mihin kohtaan armeijan päiväraha ? merkataan .

Millä kaavalla sotilasavustus lasketaan minulle ?
Pitäisi pystyä hieman arvioimaan ennen 1.7. 19 .

Palvelusaika määräytyy 1-2kk aikana fyys vammojen vuoksi .Joko joulu 2019 tai maalis 2020. Päivärahan määrä ? Valmistua täytyy kevät 2020 .
Yst terv . Nina

Kela | asevelvollisen tuet

Re: Eläkkeellä sotilas/asumistuki..

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | asevelvollisen tuet » 18 Maalis 2019, 14:36

Hei Hel67!

Kysymyksesi perusteella en ole varma oletko itse lähdössä palvelukseen vai oletko armeijaan lähtijän vanhempi ja lapsi on muuttamassa luoksesi.

Yleisen asumistuen määrästä voit laskea arvion laskurilla. Asevelvollisen päivärahaa ei huomioida tulona tukea laskettaessa.

Sotilasavustusta hakee asevelvollinen. Tuki määräytyy laskennassa huomiotavien menojen ja tulojen perusteella. Tarkkaa määrää ei voida palstalla arvioida. Tarvittaessa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun 020 692 200.

Kela ei maksa asevelvollisen päivärahaa. Sen suuruudesta kannattaa tiedustella Puolustusvoimilta.

Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela asevelvollisen tuet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi

Vieras

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 19 Maalis 2019, 12:56

Hei
Siis poikani 19v lähtee armeijaan ,muuttaa kotiin koska opiskelu hoas päättyy.
Onko minulla eläkkeellä äitinä oikeus hakea mitään tukea yhteisasumis/elämis vkl kuluihin ?

Kela | asevelvollisen tuet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | asevelvollisen tuet » 19 Maalis 2019, 14:10

Hei!

Sotilasavustusta ei makseta asevelvollisen vanhemmalle.

Asumismenoihin voi hakea yleistä asumistukea: www.kela.fi/yleinen-asumistuki-kuka-voi-saada

Ystävällisesti
Marika | Kela asevelvollisen tuet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi