Lapsi syntyy kun avopuoliso armeijassa

Kuinka haen sotilasavustusta? Kuka voi hakea? Milloin jätän hakemuksen? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Kysy ja keskustele sotilasavustuksen hakemisesta.

Valvoja: Kela | asevelvollisen tuet

Huolissaanolevatulevaaiti

Lapsi syntyy kun avopuoliso armeijassa

Lukematon viesti Kirjoittaja Huolissaanolevatulevaaiti » 12 Syys 2019, 01:51

Hei minua mietityttää,
Avopuolisoni on armeijassa vielä 3-4kk lapsen syntymän jälkeen ja asutaan siis samassa asunnossa koko perhe,
palvelusta suorittava saa tällä hetkellä sotilasavustusta mikä kattaa hänen osuutensa asumistuen jälkeen vuokrasta,
Onko minulla mahollisuus hakea lapsen syntymän jälkeen meille sotilasavusta? Ja saisinko sitä edes ollenkaan? Kun asumistueka saadaan noin 388€/kk ja vuokra on 450€/kk (ja sähkö ja vesi lasku tulee 2-3kk välein) ja sitten saan äitiys/vanhempain rahaa noin 550€/kk plus sitten lapsilisän joka kuukaus, niin ehkä vähän sekava viesti mutta siis onko minulla ja lapsella kotona mahdollisuus saada sotilasvustusta vai ei kun avopuolisoni joka suorittaa palvelusta saa tällä hetkellä sen oman osan vuokrasta sotilasavustuksena...

Kela | asevelvollisen tuet

Re: Lapsi syntyy kun avopuoliso armeijassa

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | asevelvollisen tuet » 12 Syys 2019, 10:37

Hei Huolissaanolevatulevaaiti!

Tämä muutos vaikuttaa etuuksiinne sillä tavalla että sinun tulisi hakea sotilasavustusta (asumisavustus, perusavustus).
Hakemuksesi käsittelyn myötä, armeijassa olevan puolisosi asumisavustus lakkautetaan.
Ennakkopäätöksiä tuen määrästä me emme tällä palstalla voi tehdä, mutta asia selvitetään hakemuksen perusteella.

www.kela.fi/sotilasavustus-asumisavustus
www.kela.fi/sotilasavustus-perusavustus

Terveisin
Riikka | Kela asevelvollisen tuet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi