apua, miehen vuokrakiista palveluspaikan kanssa

Mihin asti sotilasavustusta voi saada? Mitä jos palvelus keskeytyy? Kysy ja keskustele sotilasavustuksen päättymisestä.

Valvoja: Kela | asevelvollisen tuet

Raskaana

apua, miehen vuokrakiista palveluspaikan kanssa

Lukematon viesti Kirjoittaja Raskaana » 04 Syys 2017, 08:36

Minä ja mieheni olemme naimisissa ja meillä on yhteinen lapsi, toisen lapsemme laskettu aika on nyt syyskuussa.
Palveluspaikalla ei ollut tarjota asuntoa miehelleni, hän hoitaa siviilipalvelusta kotipaikkakunnallamme, eli asuu omassa asunnossamme. Hänen palveluksensa päättyy 4.9 joten palveluspaikka on päättänyt maksaa vuokran vain 4 päivältä tätä kuuta (syyskuuta).
Mielestämme tämä on väärin, ei tässä kuussa kerkeä enää millään saada töitä mistään ja vuokranmaksupäivä meni jo kaksi päivää sitten. Olen raskaana ja todella stressaantunut tilanteesta. Kela hoitaa minun ja lapsen osan vuokrasta mutta miehen osuus on tosiaan nyt sitten maksamatta palveluspaikan toimesta.

Apua, tarvitsemme pikaisesti tietoa kuuluuko siviilipalveluspaikan kustantaa miehen puolikas vuokrasta palveluskuukauden päättymiseen asti, vaiko tosiaan vain neljältä päivältä!

Kela | asevelvollisen tuet

Re: apua, miehen vuokrakiista palveluspaikan kanssa

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | asevelvollisen tuet » 06 Syys 2017, 10:12

Hei Raskaana!

Koska siviilipalveluspaikka on vastannut puolisosi asumismenoista, tulee teidän tiedustella maksamisen päättämisen perusteista palveluspaikasta.

Ohjaan teitä tekemään yleiseen asumistukeen välitarkistuksen. Tuki tarkistetaan siviilipalveluksen päättymistä seuraavan kuukauden alusta, eli 1.10.2017 alkaen.

Kerrot että taloudellinen tilanteenne syyskuussa on tiukka. Halutessanne voitte selvittää mahdollisuudet perustoimeentulotukeen. Tarkempien kysymysten osalta ohjaan sinut toimeentulotuen palstalle.

Terveisin
Saija | Kela asevelvollisen tuet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi