Asuminen

Mihin asti sotilasavustusta voi saada? Mitä jos palvelus keskeytyy? Kysy ja keskustele sotilasavustuksen päättymisestä.

Valvoja: Kela | asevelvollisen tuet

Vili7331

Asuminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Vili7331 » 06 Huhti 2018, 13:56

Olen menossa armeijaan tuossa kesällä ja olen miettinyt muuttamista veljelleni kaksioon, koska tämä asuu lähempänä minun palvelus paikkaani. Asun tällä hetkellä vanhempien kanssa ja mietin miten tuet vaikuttaisivat vanhempiini muuttaessani pois ja minuun kun muutan veljelleni.

Kela | asevelvollisen tuet

Re: Asuminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | asevelvollisen tuet » 09 Huhti 2018, 10:28

Hei Vili7331!

Mikäli muutat veljesi asuntoon esimerkiksi alivuokralaiseksi, niin voit selvittää oikeutesi yleiseen asumistukeen sekä armeijan alkaessa sotilasavustukseen.

Sotilasavustuksen saamisen edellytyksenä on, että olet asunut itsenäisesti vähintään 3 kuukautta ennen palveluksen alkamista. Mikäli tämä ehto ei täyty, niin sinun tulee antaa selvitys muuton syistä sotilasavustushakemuksessasi. Hakemuksen perusteella tutkitaan voidaanko sotilasavustusta myöntää sinulle.

Valitettavasti en voi neuvoa miten muuttosi vaikuttaisi vanhempiesi tukiin, sillä kysymyksestäsi ei käy ilmi mitä Kelan etuuksia heille maksetaan. Jos kuitenkin maksussa on esimerkiksi yleinen asumistuki, niin tulee se tarkistuttaa sinun pois muuttosi vuoksi.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Terveisin
Kaisu | Kela asevelvollisen tuet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi