Tartuntatautipäiväraha ( Jyväskylän kunta

Miten sairauspäiväraha määräytyy? Miten kauan voin saada sairauspäivärahaa/osasairauspäivärahaa? Voinko opiskella tai tehdä työtä sairauslomalla?

Valvoja: Kela | sairausetuudet

Tarttunut

Tartuntatautipäiväraha ( Jyväskylän kunta

Lukematon viesti Kirjoittaja Tarttunut » 26 Tammi 2022, 22:09

Lähetän tämän kysymyksen sillä sairastuin 14.1 koronaan sain positiivisen testin tuloksen 16.1 jossa sanottiin yhteydenoton tapahtuvan 4 päivän sisään, 5 päivää tämän jälkeen soitin korona neuvontaan jossa sanottiin että palvelussa on ruuhkaa ja soitto tulee myöhemmin, 14 päivää tartunnan jälkeen soitin uudestaan ja minulle sanottiin että soittoa ei tule ja tautilääkärin todistus tulee postissa.

en ole kuitenkaan antanut todistustuksen saannista saanut mitään luotettavaa tietoa sillä samainen puhelinohjaus sanoi soittavansa, ei soittanut ja nyt jälkikäteen sanoo todistuksen tulevan postissa,

kysynkin siis onko minulla mitään muita mahdollisuuksia varmistaa todistuksen saantia sillä kunnan ohjeistus kaikki ohjeistaa puhelimitse tapahtuvaan haastatteluun jota nyt ei ilmeisesti tule, ja kela:n sivulla lukee vain että todistus on välttämätön hakemukseen, missään ei varsinaisesti mainita virallista yhteyskanavaa josta tämän saannin voi varmistaa

olen myös toimittanut työnantajaltani todistuksen päivistä jotka koronan takia jäi pääsemättä töihin.
siinä mainitaan työstä poissaoloaika päivinä ja tunteina jonka olen töissä, kelassa on todistus työsopimuksestani jossa tulee ilmi tuntipalkkani joten onko tämä menettelyltään oikein, olen myös ilmoittanut hakemuksessa työpaikkani yhteystiedot mikäli kela:n päästä tarvetta tulee kysyä lisätietoja.

valitettavasti kaikki viralliset lähteet ovat niin vajaatietoisia kun koronaneuvonnasta annetaan päivän erotuksella ristiriitaista informaatiota joten tarvitsisin tilanteeseen varmuutta?

Kela | sairausetuudet

Re: Tartuntatautipäiväraha ( Jyväskylän kunta

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 27 Tammi 2022, 14:17

Hei, Tarttunut!

Tartuntatautipäivärahaa ei voida käsitellä ilman tartuntataudeista vastaavan lääkärin antamaa päätöstä. Usein päätös toimitetaan asiakkaalle/Kelaan sähköisesti: www.kela.fi/yhteistyokumppanit-terveyde ... ipaivaraha.

Ohjaisin vielä tiedustelemaan asiaa terveydenhuollosta. Kela pyytää sinulta ja/tai työnantajaltasi lisätietoja tarvittaessa.

Ystävällisesti
Susanna | Kela sairausetuudet
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/omakela